کد خبر : 93775
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
-

نظری: وضعیت آب و فاضلاب کشور فاجعه‌بار است

نظری: وضعیت آب و فاضلاب کشور فاجعه‌بار است
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس تأکید کرد:‌ تحقق و تفحص‌هایی که در مجلس به تصویب می‌رسد باید به گونه‌ای دنبال شود که با افراد خاطی برخورد قانونی شده و نتیجه آن در اصلاح امور ملموس باشد.

به گزارش سورپرس، سیدغنی نظری در  جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت آب و فاضلاب کشور بیان کرد: امروز مشکل آب تنها به چندین استان در سطح کشور بازنمی‌گردد بلکه همه استان‌ها با چالش آب مواجه بوده و حتی در استان‌های پرآب نیز به دلیل ضعف مدیریتی ما با مشکل مواجه هستیم. اگر با هر گونه سوء‌مدیریت، سهل‌انگاری، بی‌احتیاطی و اقدام غیرکارشناسی در این حوزه برخورد جدی صورت بگیرد قطعا به سمت اصلاح حرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی اینقدر تحقیق و تفحص را ضعیف تلقی می‌کنند که می‌گویند گزارشی تهیه شده و صرفا در مجلس خوانده می‌شود. در حالی که ما باید تحقیق و تفحص را جدی بگیریم و زمانی که نتیجه گزارشات به صحن مجلس ارائه می‌شود با افراد خطاکار برخورد جدی صورت گرفته و راهکارهای لازم برای برخورد قانونی پیش‌بینی شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اساسی کشور مدیرانی هستند که از یک جایگاه به جایگاه دیگر و از یک جناح به جناح دیگر رفته و دائمی هستند. وضعیت آب و فاضلاب کشور فاجعه‌بار است. کارمندان شرکت مهندسی آب و فاضلاب اصلا از وضعیت خود راضی نمی‌باشند. بیشترین پول در این کشور صرف حوزه آب و فاضلاب می‌شود. در حالی که تأثیری نیز به دنبال آن مشاهده نمی‌شود. باید تحقیق و تفحص در این حوزه با جدیت دنبال شده و نتیجه آن نیز روشن گردد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد:‌ تحقیق و تفحص یک ضرورت و یک ابزار مهم نظارتی برای مجلس تلقی می‌شود. اینکه تحقیق و تفحص در چه زمانی و در چه مجموعه‌ای و با چه نیتی انجام می‌شود بسیار مهم است. بنده بر روی تحقیق و تفحص‌هایی که در دوره‌های گذشته صورت گرفته و بخشی از تحقیق و تفحص‌ها در این دوره متمرکز شدم اما نتیجه نهایی این تحقق و تفحص‌ها در اصلاح امور بسیار ضعیف بوده است. تحقیق و تفحص مهمترین ابزار مجلس است که هم در تقاضای تحقیق و تفحص و هم در زمان بررسی آن و هم بعد از ارائه گزارش باید این موضوع را مدنظر قرار داد که به سمت اصلاح امور حرکت کنیم. از کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هیئت رئیسه انتظار می‌رود به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.