کد خبر : 34325
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
-

هاشمی‌طبا درباره پیروزی یک چهره نظامی درانتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید

هاشمی‌طبا درباره پیروزی یک چهره نظامی درانتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: افراد نظامی نیز مانند دیگر افراد کارکترهای متفاوتی دارند، اما اگر چنین کسی رأی بیاورد معنی سمبلیکش آن است که می خواهیم دعوا کنیم.

به گزارش سورپرس، یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: افراد نظامی نیز مانند دیگر افراد کارکترهای متفاوتی دارند، اما اگر چنین کسی رأی بیاورد معنی سمبلیکش آن است که می خواهیم دعوا کنیم.

شرایط ایران به لحاظ داخلی و خارجی طوری است که برخی معتقدند برخلاف گذشته این بار اگر یک چهره نظامی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود می تواند اقبال خوبی از طرف مردم داشته باشد اما مصطفی هاشمی طبا که خود دو دوره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را تجربه کرد چنین دیدگاهی ندارد.

با توجه به اینکه ۹ ماه تا ثبت نام نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است، این دیدگاه مطرح شده که «اوضاع داخلی و خارجی کشور بستری را فراهم کرده که اگر یک چهره ای با سابقه نظامی کاندیدا شود می تواند مورد اقبال قرار گیرد» نظر شما چیست؟

افراد نظامی نیز مانند دیگر افراد کارکترهای متفاوتی دارند، اما اگر این اتفاق بیفتد معنی سمبلیک دیگری دارد.اینکه به لحاظ داخلی برنامه ریزی و کار کند؛ معتقدم بستگی به توانایی اش دارد.

این باور وجود دارد که چون نظامی ها یک چهره مقتدری نظر مردم هستند می توانند مشکلات کشور را حل کنند.

خیر، این یک ذهنیت نادرستی است. آدم ها با هم فرق می کنند.

برخی چهره های نظامی در گذشته نامزد شدند، بهتر است همین ها بیایند یا یک چهره جدید بیاید، در قیاس بین نظامی ها یک چهره تجربه شده در انتخابات ریاست جمهوری می تواند مورد اقبال مردم قرار بگیرد یا یک چهره تجربه نشده؟

نمی دانم. به هر حال بعضی ها نشان دادند که رأی نمی آورند و مردم هم به آنها بر نمی گردند. حالا اینکه کس جدیدی بیاید، سابقه داشته باشد و توانمند باشد ممکن است مردم قبول کنند.

نام آقای حسین دهقان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود، او معاون رئیس جمهور در دولت هشتم و نهم و وزیر دفاع در دولت یازدهم بود. نامزدی آقای دهقان را چه طور ارزیابی می کنید؟

آدم ها تفاوت می کنند. از لحاظ نظامی بودن مردم زیاد او را نمی شناسند حالا شاید برنامه خاصی را به مردم عرضه کند.

مردم او را زیاد چهره نظامی نمی دانند؟

خیر .

این می تواند نقطه مثبتی باشد یا نقطه منفی؟

بستگی به برنامه های او دارد، آن موقع است که مردم ارزیابی می کنند آیا او می تواند این کارها را انجام دهد یا خیر. از الان خیلی نمی شود روی این مسائل دقیق صحبت کرد.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.