کد خبر : 40951
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
-

نظر یک اصولگرا درباره ریاست جمهوری سیدحسن خمینی

نظر یک اصولگرا درباره ریاست جمهوری سیدحسن خمینی
سفیر اسبق کشورمان درباره احتمال نامزدی سید حسن خمینی در انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سورپرس، محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمال مطرح شدن نام حسن خمینی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: بعید است که حسن خمینی چنین اشتباه فاحشی را مرتکب شده و نامزد ریاست جمهوری شود.

او ادامه داد: البته این یکی از تاکتیک‌های انتخاباتی اصلاح طلبان است که با معرفی اسامی جعلی اذهان عمومی را به سمتی غیر واقعی سوق دهند.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مانند انتخابات گذشته صلاحیت او تایید نشود، گفت: اینکه صلاحیت او در مجلس خبرگان رهبری تایید نشد ربطی به عدم احراز صلاحیت ریاست جمهوری او ندارد، زیرا در انتخابات خبرگان مسئله اجتهاد مطرح است، اما برای ریاست جمهوری مسئله اجتهاد مطرح نیست، با این حال داشتن سوابق اجرایی قوی و مدیریت کلان کشوری جز ملاک‌های شورای نگهبان است که حسن خمینی چنین سابقه‌ای ندارد؛ بنابراین بعید می‌دانم که او نامزد شود، چون نامزد شدن و احراز صلاحیت نشدن حیثیت او را زیر سوال می‌برد.

سفیر اسبق کشورمان افزود: علاوه بر این حسن خمینی فردی بود که در انتخابات پیشین حامی حسن روحانی بود و ریاست جمهوری او را حلال مشکلات می‌دانست و با تمام قوا از حسن روحانی حمایت کرد؛ بنابراین او نمی‌تواند نامزد محبوب مردمی باشد که بیش از همه از دولت روحانی خسته اند و از حمایت افکار عمومی برخوردار نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.