کد خبر : 22774
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
-

نشانه های کرونا در کودکان چیست؟

نشانه های کرونا در کودکان چیست؟
با آغاز شیوع ویروس کرونا مقامات بهداشتی و درمانی دنیا بیشتر تمرکز خود را بر گروه های آسیب پذیرتر یعنی افراد مسن و کسانی که دارای بیماری های زمینه ای مثل بیماری های قلبی و ریوی هستند، گذاشتند.

به گزارش سورپرس؛ به نظر می رسید جوان ترها، به خصوص کودکان در برابر این ویروس ایمن تر هستند و تحقیقات هم از این مسأله حکایت داشت.
تحقیقی که در ماه آوریل بر روی بیش از ۲،۵۰۰ کودک و نوجوان آمریکایی مبتلا به بیماری کووید-۱۹ انجام شده بود نشان می داد افراد زیر ۱۸ سال تنها ۱/۷ درصد از موارد گزارش شده ی ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده بودند، در حالی که کودکان و نوجوانان ۲۲ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.
بیشتر کودکان مبتلا به ویروس کرونا هم از موارد خفیف یا متوسط این بیماری بودند، مشابه همان چیزی که در تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین دیده شده بود. تنها ۱۴ درصد از کودکان ۱ تا ۱۷ ساله ی مبتلا به این ویروس در بیمارستان بستری شده بودند.
اما گزارشات جدید درباره ی ابتلای کودکان به بیماری کرونا و گاهی مرگ آن ها بر اثر یک بیماری مرموز تنفسی به نام سندرم التهابی چند سیستمی کودکان، باعث نگرانی والدین شده است.
این سندرم تا ۱۲ ماه مه (۲۳ اردیبهشت) دست کم ۱۰۰ کودک را در آمریکا مبتلا کرده و جان حداقل ۳ کودک نیویورکی را گرفته. پیش از آمریکا، مواردی از ابتلا به این سندرم در اروپا هم دیده شده بود و تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) دست کم ۱۰۰ کودک در ۷ کشور این قاره به این بیماری مرموز دچار شده بودند.
حالا می خواهیم ببینیم نشانه های هر دو بیماری را چطور در کودک خود می توان تشخیص داد.

نشانه های کووید ۱۹ در کودکان مشابه افراد بزرگسال است
همچون بزرگسالان، کودکان مبتلا به کووید ۱۹ هم ممکن است این نشانه ها را تجربه کنند:
سرفه
تنگی نفس یا سخت شدن تنفس
تب
لرز
دردهای عضلانی
گلو درد
از دست دادن حس بویایی یا چشایی
این فهرست، همانطور که در مورد علائم ویروس کرونا در افراد بزرگسال وجود دارد، قطعی نیست و با افزایش آزمایشات و تشخیص ها، گستردگی و تنوع بیشتری پیدا می کند. مثلاً بعضی افراد، از جمله کودکان، که تست کرونای آن ها مثبت از آب درآمده، نشانه های دیگری مثل آبریزش بینی، استفراغ یا اسهال داشته اند.

نشانه های سندرم تنفسی نادری که در کودکان دیده شده

اینطور که به نظر می رسد سندرم التهابی چند سیستمی کودکان بعد از ابتلای کودکان به بیماری کووید-۱۹ در آن ها بروز پیدا می کند.
گرچه پزشکان ابتدا مطمئن نبودند آیا بین این بیماری و ویروس کرونا ارتباطی وجود دارد یا این ارتباط چگونه است، اما ۱۳ ماه مه تحقیقی منتشر شد که از وجود «رابطه ای قوی» میان این دو بیماری حکایت داشت.
قابل توجه ترین نظریه ی مطرح شده از سمت جامعه ی پزشکی این است که این سندرم به دلیل واکنش سیستم ایمنی بیمار رخ می دهد.
سندرم مذکور شبیه به بیماری های نادر دیگری در کودکان مثل بیماری کاوازاکی یا سندرم شوک سمی است. طبق اعلام آکادمی اطفال آمریکا، نشانه های این سندرم عبارتند از:
تب مداوم
دردهای شکمی، اسهال یا استفراغ
ضایعه پوستی یا تغییر در رنگ پوست
سخت شدن تنفس
خستگی یا گیجی
در صورت مشاهده ی علائم هر کدام از این بیماری ها حتماً به پزشک اطفال مراجعه کنید.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.