کد خبر : 67822
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

نخستین خانه محیط زیست شهر تهران در منطقه۲ افتتاح شد

نخستین خانه محیط زیست شهر تهران در منطقه۲ افتتاح شد
به‌مناسبت هفته زمین پاک نخستين خانه محيط زيست شهر تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون اموراجتماعی وفرهنگی ، مدیرکل محيط زيست شهرداري تهران و جمعی از مدیران شهری در سرای محله صادقیه افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در این مراسم ایجاد خانه محیط زیست را گامی موثر درایجاد بستر مشارکت شهروندان درحفاظت از محیط زیست برشمرد وگفت: این اقدام که درقالیب پروژه های توسعه محلی طراحی و اجرا شده است این فرصت را فراهم کرده است تا ارتباط شبکه ای و مویرگی با شهروندان در بخش حفاظت از محیط زیست برقرار شود.

وی درادامه به طرح جامع مدیریت پسماند(کاپ ) اشاره کرد و افزود: خانه محیط زیست می تواند در مسیر عملیاتی کردن این طرح با حوزه پسماند همکاری کنند و امید می روددر آینده نزدیک شاهد راه اندازی خانه محیط زیست در مناطق۲۲ گانه باشیم.

آرش میلانی ،رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ،افتتاح خانه محیط زیست را آغاز حرکت جدید و فراگیر در محلات برشمرد و گفت: در حال حاضر ارگروه محیط زیست در محلات وجود دارد وامید می رود با ایجاد خانه های محیط زیست و می توانیم مشارکت بیشتر شهروندان را دراین زمینه ایجاد کنیم.

وی خانه محیط زیست را محلی برای گفتگوو فعالیت های داوطلبانه برشمرد و گفت: تفکیک پسماند یکی از محورهای مهم در حفاطت از محیط زیست است و این اقدام می تواند افزایش مشارکت شهروندی را در تفکیک پسماند موجب شود.

محمدرضا جوادی یگانه،معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،در این مراسم راه اندازی خانه های محیط زیست را یک نیاز برای جامعه امروزی برشمرد و افزود: این اقدام زیرساخت مناسبی برای نهادینه شدن فعالیت های محیط زیستی شهروندان در سطح محلات است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست محله بایستی از طریق مردم مراقبت شود، گفت: زمانی که مردم در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را نیز بیابند می توانند همراه با دستگاه ها و نهادهای متولی بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

براساس این گزارش نخستین خانه محیط زیست تهران با هدف ارتقاء آگاهی شهروندان و ایجاد حساسیت در جامعه و جلب مشارکت آنها در فعالیت های زیست محیطی وبهره گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان در این زمینه در سرای محله صادقیه افتتاح شد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.