کد خبر : 30710
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
-

نتایج نهایی کنکور دکتری مهر اعلام می‌شود/ پذیرش ۲۴ هزار نفر

نتایج نهایی کنکور دکتری مهر اعلام می‌شود/ پذیرش ۲۴ هزار نفر
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تا اواخر مهرماه اعلام می‌شود.

به گزارش سورپرس؛‌ دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ در محل دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۷۹ هزار داوطلب امروز در آزمون خود شرکت کردند که از این تعداد ۴۴ درصد داوطلبان زن و ۵۶ درصد آنها مرد هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های واصله از حوزه‌های امتحانی در سراسر کشور، تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که محل برگزاری آزمون هستند، سر موقع کار خود را آغاز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حتی شرایط سختگیرانه‌تر، آزمون را برگزار کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از تمامی دانشگاهیانی که در فرآیند برگزاری آزمون در شرایط کرونا به داوطلبان کمک کرده‌اند، گفت: اقدامات دانشگاه‌ها درباره رعایت پروتکل‌ها به زودی منتشر می‌شود.

خدایی درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۹ اظهار داشت: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است و ۲۴ هزار نفر در این دوره پذیرفته خواهند شد که از این تعداد، ۱۴ هزار نفر مربوط به دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی درباره زمان اعلام نتایج آزمون گفت: نتایج اولیه دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد و در دهه دوم شهریور ماه، مراحل انتخاب رشته و معرفی داوطلبان مجاز به دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، مرحله مصاحبه داوطلبان دکتری در همه دانشگاه‌ها مجازی شده و به صورت فشرده‌تر نسبت به دوره گذشته برگزار خواهد شد.

خدایی خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ تا اواخر مهر ۹۹ اعلام می‌شود.

وی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون دکتری تخصصی یادآور شد: نسبت به دوره گذشته ۴۰ درصد به تعداد عوامل اجرایی، اضافه و فاصله صندلی‌ها بیشتر شده و زمان بیشتری برای ورود داوطلبان اختصاص یافته است.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، بازرسی بدنی در حوزه‌های امتحانی مطلقاً حذف شد، اثرانگشت از مراحل شناسایی داوطلب حذف شده و امضا کفایت می‌کند.

خدایی بیان کرد: ما ۱۷۹ هزار داوطلب دکتری داشتیم که با توجه به اجباری بودن ماسک برای داوطلبانی که احیاناً ماسک همراه خود نداشتند ۵۰ هزار ماسک رایگان توزیع کردیم.

وی درباره برگزاری آزمون برای متقاضیان کنکور دکتری که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند، گفت: برای ۵۵ نفر متقاضی کنکور دکتری که مبتلا به کرونا بوده‌اند، با هماهنگی وزارت بهداشت، شرایط آزمون در بیمارستان‌ها فراهم شد که یک نفر در همدان در بیمارستان بستری بود. ۲۱ نفر در تهران در یک بیمارستان شهر تهران آزمون دادند و سایرین نیز در محل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده در سایر شهرها آزمون خود را برگزار کردند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تمامی داوطلبان آزمون دکتری می‌خواهیم که در نظرسنجی سایت سازمان سنجش شرکت کنند و در صورتی که در حوزه‌ای پروتکل‌ها رعایت نشده است، آن را اعلام کنند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.