کد خبر : 50779
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
-

ناامنی شغلی زنان در بحران کرونا

ناامنی شغلی زنان در بحران کرونا
 ۷۳ درصد از زنان اعلام کردند که استرس شغلی را تجربه کرده‌اند و این در مقایسه با ۵۷ درصد برای مردان بوده است.

به گزارش سورپرس؛ محققان اظهار کردند: فشار بر تعادل بین کار و زندگی زنان عاملی اصلی در این موضوع است.

۳۷ درصد از زنان اظهار کردند: خارج از ساعت کاری از طریق ایمیل و پیام‌رسانی، وظایف خود را کنترل می‌کنند و این در حالی است که تنها ۲۹ درصد از مردان این کار را انجام می‌دهند. همچنین ۵۵ درصد از زنان در مقایسه با ۴۶ درصد مردان عنوان کردند که در سال جاری کمتر به مرخصی رفته‌اند.

امیلی اسپاون، سردبیر شرکت لینکدین در انگلیس گفت: «همه‌گیری، زنان و مشاغل آنان را متحمل آسیب‌های بسیاری کرده است.» زنان بیشتر از مردان در این بحران اقتصادی، مشاغل خود را از دست دادند، اما موضوع نگران‌کننده اینجاست که هنگام شیوع بیماری همه‌گیر کمتر به سراغ مشاغل جدید می‌روند.

وی به داده‌هایی که در اوایل ماه جاری توسط شرکت لینکدین به اشتراک گذاشته شد، به‌ویژه افراد بالای ۳۰ سال که به‌احتمال‌زیاد مسئولیت مراقبت اضافی نیز دارند، اشاره کرد که نشان می‌دهد از زمان ابتلاء به بیماری همه‌گیر، زنان کمتر از نیمی از متقاضیان موفق، برای مشاغل جدید بوده‌اند.

این در حالی است که زنان نسبت به مردان زمان بیشتری در جستجوی شغل هستند. آخرین شاخص نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از زنان زمان بیشتری را نسبت به سال گذشته در جستجوی کار بوده‌اند، درحالی‌که این وضعیت فقط در یک‌سوم مردان بوده است.

اسپاون افزود: اگر به دنبال نتیجه منصفانه هستیم، باید تاثیر همه‌گیری در افراد را درک کنیم و انعطاف‌پذیری بیشتر در زنان و والدین شاغل که باید بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنند را در نظر بگیریم.

تحقیقات دانشکده اقتصاد لندن نشان می‌دهد زنان بیش از مردان شغل خود را از دست می‌دهند و مراقبت از کودکان و امور خانه را بر عهده می‌گیرند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.