کد خبر : 11991
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۲۲
-

مگر مسئولان پارالمپیک علم غیب دارند؟/ به اسم جانباز پست می‌گیرند

مگر مسئولان پارالمپیک علم غیب دارند؟/ به اسم جانباز پست می‌گیرند
ملی‌پوش فوتبال پنج نفره در واکنش به کنار گذاشتن این رشته از ترکیب کاروان توکیو با طرح این سوال که مگر مسئولان کمیته ملی پارالمپیک علم غیب دارند به انتقاد از آنها پرداخت.

به گزارش سورپرس؛ احمدرضا شاه حسینی با انتقاد از تصمیم مسئولان کمیته ملی پارالمپیک برای کنار گذاشتن تیم ملی فوتبال پنج نفره از ترکیب کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو گفت صحبت های انتقادی علیه آنها مطرح کرد.

یک ماه پیش از سیاستِ حذف مطلع شدیم
وی گفت: ۱۴ ماه پیش سیاست کمیته ملی پارالمپیک در رابطه با کاروان توکیو و اعزام شدن یا نشدن ورزشکاران صاحب سهمیه به بازی های پارالمپیک مشخص شد اما این چه سیاست مصوبی بود که ما همین یک ماه پیش و بعد از کسب سهمیه از آن مطلع شدیم. این موضوع را نه رئیس فدراسیون نابینایان به ما گفته بود و نه خود مسئولان پارالمپیک.

می گویند افت داشتیم درحالیکه اینطور نیست
وی با بیان اینکه توجیه مسئولان برای حذف تیم ملی فوتبال پنج نفره افت این تیم است، خاطرنشان کرد: اگر این ادعا از نظر رنکینگ جهانی مطرح شده که باید بگویم ما قبل از پارالمپیک ریو تیم هشتم جهان بودیم و الان در رده ششم جهان هستیم. اگر هم بحث آنها افت نتیجه گیری است به این سوال پاسخ دهند که برای ما و آماده سازی مان طی سال های گذشته چه کردند؟

روی موکت می خوابیدیم و برای بازی تدارکاتی هم التماس می کردیم
این ملی پوش فوتبال پنج نفره با اشاره به مشکلاتی که تیمش پیش از مسابقات گزینشی المپیک و در جریان این رقابت ها با آنها مواجه بود، تصریح کرد: قبل از حضور در مسابقات یک دیدار تدارکاتی با تیم های خارجی نداشتیم درحالیکه برای داشتن آن و برگزار کردنش التماس می کردیم. در تمام مراحل اردوی آماده سازی و در خوابگاه های مان روی موکت می خوابیدیم. علاوه بر این در جریان مسابقات گزینشی هم به خصوص از حیث تغذیه با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

۷ کنسرو برای ۱۰ روز مسابقه
شاه حسینی ادامه داد: برای ۱۰ روز حضور در مسابقات انتخابی پارالمپیک فقط ۷ کنسرو داشتیم. در محل برگزاری مسابقات به جز سیب زمینی غذای حلالی وجود نداشت با این حال به ما اجازه رفتن به رستوران های ایرانی را هم نمی دادند. با این شرایط دوم آسیا شدیم. همین نتیجه فقط با لطف خدا و غیرت بازیکنان به دست آمد.

مسئولان پارالمپیک علم غیب دارند؟
وی با تاکید بر اینکه مسئولان پارالمپیک اشتباهات خود که باعث افت تیم ملی فوتبال پنج نفره شد را به پای اعضای تیم نوشته اند، یادآور شد: آنها پیش بینی کرده اند که ما در توکیو نتیجه نمی‌گیریم و به همین دلیل اقدام به حذف‌مان از کاروان کردند در حالیکه برای پارالمپیک ریو هم طبق پیش بینی انجام شده ما حتی جزو چهار تیم برتر هم نبودیم با این حال نایب قهرمان بازی ها شدیم. نمی دانم مگر مسئولان پارالمپیک علم غیب دارند که اینگونه پیش بینی می کنند.

به اسم جانباز و معلول پست گرفته اند
عضو تیم ملی فوتبال پنج نفره که تجربه ۱۱ ساله از حضور در ترکیب این تیم را دارد، یادآور شد: آقایان به نام جانباز و معلول پست گرفته اند و با این گونه تصمیمات‌شان در حال نابود کردن ورزش آنها هستند. در ورزش جانبازان و معلولان بحث انگیزشی به مراتب مهمتر از قهرمانی است اما اینگونه تصمیمات انگیزه ما را نابوده کرده است. برای حضور در مسابقات گزینشی پارالمپیک حداقل ۵۰۰ – ۴۰۰ میلیون تومان هزینه تیم فوتبال پنج نفره شد. اگر چنین برنامه ای داشتند اصلاً چه لزومی به اعزام وجود داشت. آنها چطور می خواهند پاسخ هزینه از دست رفته از بین المال، خانواده های ما ورزشکاران، مردم جامعه و … را بدهند.

کسی که حاضر نبود از ماشین کولردارش پیاده شود برای ما تصمیم گرفته
شاه حسینی با بیان اینکه کسانی برای فوتبال پنج نفره تصمیم گرفته اند که از قوانین این رشته هیچ اطلاعی ندارند به یک موضوع اشاره کرد و گفت: یکی از اردوهای آماده سازی ما قبل از مسابقات گزینشی پارالمپیک در بندر گناوه برگزار شد. آقای تابع که یکی از افراد تصمیم گیرنده در رابطه با حذف سهمیه های پارالمپیک است به نمایندگی از کمیته پارالمپیک و به عنوان کارشناس به محل اردوی ما آمد اما به خاطر گرمای شدید هوا حاضر نبود از ماشین کولر دارش پیاده شود. او به زور جواب سلام ما را می داد. ما در آن شرایط تمرین کردیم و حالا چنین تصمیمی گرفته است.

آقای خسروی وفا و رضایی از ما خواستند سکوت کنیم اما…
ملی پوش فوتبال تصریح کرد: بعد از اطلاع از تصمیم گرفته شده من همراه با دو بازیکن دیگر نشستی با آقای خسروی وفا و هادی رضایی داشتیم. آنها از ما خواستند سکوت کنیم و مصاحبه ای نداشته باشیم و این قول را هم دادند که موضوع را بررسی و تصمیم جدیدی بگیرند اما در روز پایان مهلت متوجه شدیم که هیچ تغییری اعمال نشده است.

امید به عنایب رهبر
رجب زاده در پایان گفتگو با تاکید بر اینکه مهلت اعلام آمادگی به کمیته بین المللی پارالمپیک برای اعزام تیم ملی به بازی های پارالمپیک تمام شده است و در عمل شانسی برای حضور در این بازی ها نداریم، گفت: فقط امیدواریم رهبر عزیزمان به ما که نخبه های ورزش نابینایان به حساب می آئیم، عنایتی داشته باشند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.