کد خبر : 87403
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
-

موضوع جاماندگان سهام عدالت در حال پیگیری است

موضوع جاماندگان سهام عدالت در حال پیگیری است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ۲۰ میلیون نفر از گرفتن سهام عدالت جامانده اند که این موضوع در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است.

به گزارش سورپرس، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگاران در خصوص موضوع جاماندگان از سهام عدالت افزود: در ماه‌های پایانی سال ۹۹ کمیسیون اقتصادی طرحی را به تصویب رساند تا بتوانیم تکلیف جاماندگان از سهام عدالت را روشن کنیم، دولت سابق در این زمینه همکاری لازم را نکرد، اما خوشبختانه در دولت سیزدهم آقای رئیسی رئیس جمهور محترم دستور دادند که این طرح مجددا بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: هم اکنون در کمیسیون مشترک اقتصادی با حضور وزارت اقتصاد و دارایی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس این کار در دست بررسی است و دولتمردان نیز به صورت انفرادی آمادگی خود را برای این کار اعلام کردند.

مرحبا افزود: در این زمینه مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بررسی‌های خوبی در خصوص نحوه تعیین سهام مورد نیاز برای جاماندگان سهام عدالت انجام داده است که امیدواریم با جمع بندی نهایی بتوانیم گام بسیار مهم را عملی کنیم.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون خبر داد و گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یک سازوکار کنترلی در نظام مالیاتی است و برای این که فعالیت‌های سوداگرانه و غیرمولد را بتوانیم کنترل کنیم باید این مالیات بر عایدی سرمایه را داشته باشیم.
مرحبا افزود: در تدوین و بررسی این طرح از فعالان اصناف و مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده شده است و امیدواریم با ادامه بررسی آن در کمیسیون در آینده‌ای نزدیک شاهد ارائه آن در صحن علنی باشیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی همچنین گفت: با قانونی شدن این طرح بعضی از کسب و کار‌هایی که ماهیت سوداگرانه دارند در بعضی مبادلات بازرگانی مالیاتی بر عایدی آن‌ها وضع خواهد شد.

وی افزود: سرمایه‌ها و نقدینگی ما به جای سوق یافتن به طرف کسب و کار‌های غیرمولد و سوداگرانه به سمت سرمایه گذاری‌های مولد سوق پیدا خواهند کرد که می‌توان از این ظرفیت در اقتصاد ملی استفاده کرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.