کد خبر : 7128
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
-

پوشش تشییع پیکر سردار سلیمانی در اهواز

موج حضور مردم خیابان‌های اهواز را قفل کرد

موج حضور مردم خیابان‌های اهواز را قفل کرد
جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم در اهواز رسانده است بسیار پر حجم است به گونه‌ای که محل‌ برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را ندارد.

به گزارش سورپرس؛ پیکر مطهر فرمانده شجاع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس از فرماندهان برجسته محور مقاومت و همرزمان شهیدشان وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز شد.

مردم خوزستان در اطراف فرودگاه با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و با عزاداری و سوگواری از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش استقبال کردند.

پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان امروز با حضور باشکوه مردم قدرشناس در اهواز از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح از میدان مولوی به طرف چهار راه سلمان فارسی تشییع و سپس به مشهد مقدس منتقل می‌شود.

جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم رسانده است بسیار پر حجم است به گونه‌ای که محل‌های برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را ندارد.

مردم از شب قبل از شهرهای دور و نزدیک خود را به اهواز رسانده و منتظر در آغوش کشیدن پیکر مطهر سردار دل‌ها و همرزمان شهیدش هستند.

پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابو مهدی المهندس از فرماندهان برجسته محور مقاومت و همرزمان شهیدشان بامداد امروز وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز شد.

مردم خوزستان در اطراف فرودگاه اهواز با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و با عزاداری و سوگواری از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش استقبال کردند.

 حضور بی شمار مردم در خیابان‌های اهواز / جمعیت رو به افزایش است

با وجود اینکه اعلام شده بود که مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ساعت هشت در اهواز آغاز می‌شود ولی این مراسم هنوز آغاز نشده است.

جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم رسانده است بسیار پرتعداد است به گونه‌ای که محل‌های برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را ندارد.

مردم از شب قبل در این مکان از شهرهای دور و نزدیک خود را به محل رسانده است و منتظر در آغوش کشیدن سردار دل‌ها هستند.

 جوانان خوزستان: ما را برای انتقام خون سلیمانی به عراق اعزام کنید

حضور جوانان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی بسیار باشکوه است و در میان جمعیت آنها بیشترین شور را دارند.

جوانان خوزستان از مسئولان نظام خواستند که آنها را به کشور عراق اعزام کنند تا انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی را از آمریکا بگیرند.

تصاویر هوایی از سیل خروشان مردم درمراسم وداع با پیکر شهید سلیمانی

مردم خوزستان در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی، حضوری پرشور دارند.

 مردم خوزستان: فقط به انتقام سخت راضی هستیم

مردم خوزستان با حضور باشکوه در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی به مسئولان اعلام کردند که فقط به انتقام سخت راضی هستند.

همانگونه که پیش بینی می‌شد مردم خوزستان حضوری باشکوه در مراسم تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی داشتند.

آنها با حمل دست نوشته‌ها و شعارهای خود اعلام کردند تنها به گرفتن انتقام سخت به تلافی شهادت سردار قاسم سلیمانی راضی هستند و نباید مسئولان به انتقامی ساده بسنده کنند.

اغلب مردم خوزستان آمادگی خود را برای اعزام به عراق و جنگ به آمریکا اعلام کرده‌اند.

ازدحام شدید جمعیت مانع تشییع شهدای مقاومت در اهواز شده است

مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و پنج تن از یارانش قرار بود از ساعت هشت تراکم شدید جمعیت در مسیر تشییع شهدای مقاومت، آغاز مراسم را با مشکل مواجه کرده است.

ازدحام شدید عاشقان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش سبب شده تاکنون مراسم تشییع آغاز نشود و به نظر می‌رسد مسئولان در فکر تغییر مسیر تشییع هستند.

جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم رسانده است بسیار پرتعداد است به‌گونه‌ای که محل‌های برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را ندارد.

مردم از شب قبل در این مکان از شهرهای دور و نزدیک خود را به محل رسانده است و منتظر در آغوش کشیدن سردار دل‌ها هستند.

یزله عشایر عرب خوزستان در مراسم تشییع سردار سلیمانی

مردم عرب خوزستان با برافراشتن بیرق‌های خود، در سوگ سردار دل‌ها، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، عزاداری کردند.

مردم امکان حرکت در طول مسیر تشییع را ندارند / تراکم جمعیت بالاست

مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و پنج تن از یارانش قرار بود از ساعت هشت صبح آغاز شود اما تراکم شدید جمعیت در مسیر تشییع شهدای مقاومت، آغاز مراسم را با مشکل مواجه کرده است.

شدت تراکم جمعیت آنقدر بالاست که مردم حاضر در میدان مولوی که ابتدای مسیر تشییع بود، از رسیدن به خیابان سلمان فارسی نا امید شده‌اند چرا که امکان حرکت از مردم به علت تراکم بالا گرفته شده است.

ازدحام شدید عاشقان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش سبب شده تاکنون مراسم تشییع آغاز نشود و به نظر می‌رسد مسئولان در فکر تغییر مسیر تشییع هستند.

سیل جمعیت در مراسم تشییع سردار سلیمانی در اهواز

مردم خوزستان در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی، حضوری پرشور دارند.

 هلال احمر خوزستان در حالت آماده باش است

به علت کثرت بالای جمعیت شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت، نیروهای امدادی هلال احمر در اهواز به حالت آماده باش درآمدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در همین زمینه از به کار گیری ۱۰۰ نجاتگر در قالب ۱۲ تیم امداد و نجات سیار، سه ایستگاه موقت و سه قایق نجات این جمعیت برای پوشش امدادی ویژه برنامه تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

خوزستان پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی را در آغوش کشید

مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور هزاران نفر از مردم سراسر خوزستان در اهواز آغاز شد.

 خودروی حامل پیکر شهید سلیمانی به سختی در حال حرکت است

حضور انبوه جمعیت مردم خوزستان در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت، برگزاری مراسم را با مشکل مواجه کرد به گونه‌ای که خودروی حامل پیکر این شهیدان به جای میدان مولوی از وسط مسیر یعنی از حسینه ثارالله وارد جمعیت شد و قرار است به سمت مصلای اهواز حرکت کند.

جمعیت متراکم و بسیار پرتعداد مردم در مراسم تشییع حرکت خودرو را سخت کرده است و این خودرو در طول جمعیت بارها و بارها متوقف شد.

 مردم خوزستان: خون سردار سلیمانی را وسیله سازش قرار ندهید

حضور مردم خوزستان همانگونه که پیش بینی می‌شد در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی بسیار باشکوه است.

علی حزباوی یکی از جوانان کفن پوش جمعیت می‌گوید: من و تعدادی از دوستانم از نیمه‌های شب به این محل آمده‌ایم تا اعلام کنیم سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش از یاد ما نمی‌روند. ما به راه آنها پایبند هستیم و ذره‌ای از آن کوتاه نمی آئیم.

وی افزود: بعد از ترور خبیثانه سردار سلیمانی، کشورهای غربی به تکاپو افتاده‌اند تا راه سازش را نشان ایران بدهند و ما را از انتقام خون سردار سلیمانی منصرف کنند در حالی که مردم خوزستان و ایران به این مسئله راضی نیستند.

رضا توفیقی دیگر جوان حاضر در مراسم نیز گفت: به دولتمردان اخطار می‌دهیم که خون پاک سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت را وسیله سازش با دشمنان به خصوص آمریکا قرار ندهند چرا که ما فقط به فکر انتقام سخت از آمریکا هستیم.

وی با اشاره به حضور برخی هیئت‌های خارجی در تهران برای میانجیگری افزود: خون شهدای مقاومت نباید پایمال شود و باید مقدمه‌ای برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از منطقه باشد و این مسئله همان هدف سال‌ها مجاهدت سردار سلیمانی بود.

 مردم اهواز: با قاتلان سردار سلیمانی مذاکره نکنید

وداع سردار مهربانی در اهواز اما بسیار متفاوت‌تر از دیگر تجمعات بود، قدیمی‌ترها از رشادت‌های او در هشت سال دفاع مقدس صحبت می‌کنند و جوان‌ترها از خاطراتشان با سردار در حادثه سیل اخیر می‌گویند.

برخی اما او را نمادی برای وجود حس امنیت در کشور می‌نامند و عنوان می‌کنند: دشمنان با آشوب‌ها خواستار سلب امنیت در جامعه بودند که نتوانستند اما برای بسیاری از مردم این کشور حاج قاسم سلیمانی نماد وجود آرامش و امنیت در جامعه بود.

یکی از بانوان اهوازی در این خصوص می‌گوید: در نحوه انتقام از دشمنان تابع رهبری خواهیم بود و از مسئولان می‌خواهیم الگوی خود را این سردار بزرگوار قرار دهند.

وی می‌افزاید: مردم به خوبی تشخیص می‌دهند چه کسی حرف می‌زند و چه کسی عمل می‌کند.

یکی دیگر از بانوان اهوازی عنوان کرد: مسئولان همه ایرانی و جزئی از این مردم هستند و ما از آنها انتظار داریم که انتقام خون شهدا را بگیرند.

سردار دل‌ها بزرگترین تجمع مردمی تاریخ خوزستان را رقم زد

امروز حضور مردم خوزستان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی به گونه‌ای بود که به گواه مردم شرکت کننده، بزرگترین تجمع مردمی تاریخ خوزستان رقم خورد.

شدت تراکم جمعیت به گونه‌ای بود که مراسم با دو ساعت تأخیر و در ساعت ۱۰ صبح آغاز شد و مسئولان برگزار کننده مراسم محبور شدند خودروی حامل پیکر مطهر شهدا را نه از ابتدای مراسم که در مسیر نزدیک به مصلا وارد جمعیت کنند ولی بازهم خودروی حامل پیکر شهدای مقاومت و سردار شهید قاسم سلیمانی امکان حرکت را ندارند و بارها در میان جمعیت عاشقان متوقف شد. عشایر عرب خوزستان حضوری باشکوه در مراسم دارند و اهتزاز بیرق‌های خاص هر عشیره در خوزستان با رنگ‌های متفاوت جلوه‌ای خاص به این مراسم بخشیده است.

 دوربین‌ها از ثبت شکوه حماسه حضور مردم خوزستان جاماندند

شدت عشق و علاقه مردم خوزستان به سردار سلیمانی به گونه‌ای است که دوربین‌های عکاسان و تصویربرداران از ثبت کامل حماسه حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای مقاوت جا ماندند.

پیکر مطهر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی اهواز به میهن بازگشت؛ خیل عظیم جمعیت از فرودگاه تا مناطق مختلف سردار را تنها نگذاشتند.

با وجود اعلام مسئولان برای برگزاری مراسم تشییع از میدان مولوی به سمت چهارراه نادری اما ازدحام جمعیت نه تنها مراسم را با تأخیر چند ساعته مواجه کرد بلکه پیکر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر شهدای همرزمش از خیابان سلمان فارسی در آغوش مردم شهید پرور خوزستان به سمت حسینیه ثارالله و سپس مصلی نماز جمعه اهواز تشییع شدند.

 چفیه های مردان و زنان خوزستان به پیکر مطهر حاج قاسم متبرک شد

یکی از صحنه‌های چشم نواز مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در اهواز، تبرک یافتن چفیه‌های مردان و زنان اهواز به پیکر شهدا بود و این امر نشان می‌دهد که مردم استان خوزستان که استانشان هشت سال میزبان طولانی‌ترین جنگ تحمیلی علیه کشور بود تا چه اندازه به شهید و شهادت عقیده دارند.

امروز مردان و زنان بی شماری بودند که چفیه‌های خود را به پیکر مطهر شهدای مقاومت به خصوص سردار شهید قاسم سلیمانی متبرک کردند تا نشان دهند علاوه بر ارزش معنوی این کار، همچنان رهرو راه شهدا هستند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.