کد خبر : 5897
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
-

موتور کراس بانوان در انتظار حمایت از سوی اسپانسرها!

موتور کراس بانوان در انتظار حمایت از سوی اسپانسرها!

دومین دوره مسابقات موتور کراس ​بانوان
نایب رییس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری درباره علت کاهش تعداد بانوان برای فعالیت در رشته موتورکراس گفت: به دلیل عدم حمایت اسپانسرها از موتورکراس بانوان، هر سال با بالا رفتن هزینه‌ها شاهد کاهش تعداد بانوان برای فعالیت در این رشته هستیم.

به گزارش سورپرس ،فیروزه سید مهدی در پاسخ به این پرسش که به دلیل عدم حمایت فدراسیون از بانوان موتورسوار شاهد بی‌انگیزه شدن بانوان به ویژه قهرمانان موتورکراس برای فعالیت در این رشته هستیم، افزود: تلاش ما بر این است که حمایت همه جانبه از بانوان موتورسوار داشته باشیم تا حضور آنها را در این رشته پررنگ‌تر کنیم. البته این رشته نوپاست و هنوز از وجود بانوان موتورسواری که بتوانند در این رشته به صورت حرفه‌ای رقابت کنند، برخوردار نیستیم.

وی گفت: برخی از بانوان موتورسوار فعالیت حرفه ای در این رشته ندارند و تنها به دنبال مطرح شدن در فضای مجازی هستند. در حالی که باید از نظر قدرت بدنی توانایی بالایی داشته باشند تا شرایط اعزام به مسابقات برون مرزی برای آنها فراهم شود.

نایب رییس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری تصریح کرد: متاسفانه در دومین مرحله مسابقات قهرمانی کشوری موتورکراس بانوان بسیاری از قهرمانان این رشته از جمله افسانه جباری به دلیل شکستگی دست و پا شانس حضورشان را در قهرمانی کشور از دست دادند. هر چند سطح مسابقات با غیبت قهرمانان این رشته نیز راضی‌کننده بود و بانوان موتورسوار خوبی در پایان این رقابتها شناسایی شدند.

سیدمهدی همچنین از اعزام بانوان به مسابقات آسیایی در سال آینده خبر داد و افزود: در این زمینه رایزنی‌هایی با چند کشور آسیایی داشتیم که در صورت فراهم شدن بسترهای لازم، از سال آینده بانوان موتورسوار به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به نبود اسپانسر در این رشته گفت: موتورسواری و اتومبیلرانی یک صنعت است و معمولا اسپانسرها در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. از سوی دیگر به دلیل بحث تحریم‌ها و چند برابر شدن هزینه‌ی قطعات موتور و اتومبیل فدراسیون قادر به حمایت همه جانبه از این رشته نیست و ورزشکار باید به دنبال جذب اسپانسر برای فعالیت در این رشته باشد. هر چند فدراسیون در پایان هر سال با برپایی مراسمی از قهرمانان این رشته تجلیل به عمل می‌آورد. البته این تجلیل تنها به گرفتن عکس یادگاری و دادن لوح تقدیر خلاصه نمی‌شود.

نایب رییس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در پایان افزود: موتورکراس بانوان چون پخش مستقیم ندارد و دیده نمی‌شود، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و هیچ اسپانسری حاضر به سرمایه‌گذاری در آن نیست.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.