کد خبر : 41683
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
-

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

موارد بستری بیماران کرونایی در یزد بالاتر از میانگین کشوری

موارد بستری بیماران کرونایی در یزد بالاتر از میانگین کشوری
سخنگوی وزارت بهداشت، بروز موارد بستری بیماران کرونایی در استان یزد را بالاتر از میانگین کشوری دانست.

به گزارش سورپرس؛ سیما سادات لاری، بعد از ظهر چهارشنبه در ارتباط تصویری با شبکه خبر، به وضعیت بیماری کرونا در استان یزد اشاره کرد و گفت: پس از گذر از خیز شدید بیماری در اسفند ۹۸ در استان یزد و عبور از یک خیز ضعیف‌تر در مرداد ۹۹، از اواسط شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند افزایشی به خود گرفته و این روند صعودی با شیب تندی همچنان در حال امتداد است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون تمامی شهرستان‌های استان یزد در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

لاری به موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان یزد اشاره کرد و افزود: رعایت پروتکل‌ها در یزد ۶۳ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۶۰ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۴ درصد گزارش شده است.

وی گفت: در هفته چهارم مهر، بروز موارد بستری در استان یزد با افزایش نسبت به هفته ما قبل حدود ۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که میزان بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است.

لاری همچنین افزود: میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در یزد ۲۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که این شاخص نزدیک به میانگین کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات پیش رو، تاکید کرد: از تمامی هموطنان می‌خواهیم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از هرگونه اقدام به سفر به طور جدی خودداری کنند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.