کد خبر : 123879
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
-

منتظر پیکاپ سایپا ۲۵۱ باشید

منتظر پیکاپ سایپا ۲۵۱ باشید
حدود یکسالی از وعده عرضه وانت جدید 251 با نام سپهر توسط تیم مدیریتی قبلی گروه خودروسازی سایپا می‌گذرد. خودرویی که به نوعی نسخه وانت پلتفرم X200 بوده و یا بهتر است که بگوییم سپهر، وانت کوییک، ساینا و چه بسا اطلس و سهند است!

به گزارش سورپرس به نقل از چرخان؛ همانطور که مستحضرید، هفته‌های گذشته بود که در همایش سراسری نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا، برخی از محصولات جدید، رونمایی و یا اطلاعات آن‌ها معرفی شدند. از پروژه‌های جدید گروه سایپا، وانت SAIPA P251 است.

شرکت سایپا از سال ۱۳۹۹ تولید محصولات پلتفرم گروه X100 (پراید) را به جز نسخه وانت آن متوقف کرده است. اینکه چرا همچنان وانت پراید (سایپا ۱۵۱) در حال تولید است، بخاطر تفاوت‌های استانداری خودروهای وانت (کار و تجاری) بوده که سختگیری‌های خودروهای سواری را تا حدی ندارند. به همین خاطر است که حتی وانت‌های نیسان (زامیاد Z24)، پادرا پلاس و کارون، بدون ایربگ تولید می‌شوند!

این‌طور که به نظر می‌رسد، سایپا برنامه دارد تا وانت جدید ۲۵۱ (سپهر) را در سال ۱۴۰۳، جایگزین وانت ۱۵۱ کند. براساس برخی اطلاعات بدست آمده، سپهر قرار است تا در شرکت زامیاد تولید شود. باتوجه به اینکه سدان جدید سهند قرار است تا در پارس خودرو تولید شود و همچنین نسخه‌های اولیه آن با لوگو پارس خودرو دیده شده است؛ به نظر می‌رسد که وانت سپهر نیز با لوگو زامیاد تولید شود.

مشخصات وانت سپهر
یکی از مزایای وانت سپهر، دوگانه‌سوز بودن آن است. براساس اخبار واصله، سپهر از همان ابتدا با تیپ دوگانه‌سوز عرضه خواهد شد. این خودرو مجهز به پیشرانه M15 است که با اتصال به گیربکس ۵ سرعته دستی، توانایی تولید ۸۲/۵ اسب بخار، قدرت و ۱۲۷ نیوتن متر، گشتاور را در حالت بنزینی دارد. در حالت گازسوز نیز چیزی در حدود ۷۲ اسب بخار، قدرت و ۱۱۲ نیوتن متر، گشتاور را خواهد داشت.

لازم به ذکر است که این پکیج فنی قرار است تا بزودی در ساینا S دوگانه سوز نصب شود. احتمال آن وجود دارد که در زمان تولید وانت سپهر، تغییرات اختصاصی برای این خودرو در نظر گرفته شود.

از امکانات رفاهی و ایمنی احتمالی وانت سپهر می.توان به موارد ذیل اشاره نمود:

روف ریل
بالابرهای برقی شیشه‌های بغل
چراغ‌های روز (دی لایت)
تهویه مطبوع الکتریکی
فرمان هیدرولیک
مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب
سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب
رینگ‌های آلومینیومی
دستگیره‌های آسان بازشو
باز و بسته شدن برقی آینه‌های بغل همراه با تنظیم برقی زوایا
ترمزهای ABS، EBD و BA
۲ ایربگ ایمنی
و…
لازم به ذکر است که فضای بار این وانت نسبت به وانت ۱۵۱، افزایش یافته است.

انتهای پیام/۱۰۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.