کد خبر : 29500
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
-

مقابله با کرونا عزم ملی می‌طلبد/۱۴۰ شهید مدافع سلامت

مقابله با کرونا عزم ملی می‌طلبد/۱۴۰ شهید مدافع سلامت
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، خواستار ایجاد عزم ملی در مقابله با کرونا شد و گفت: دولت باید به وظیفه خودش که اولویت قرار دادن سلامت است، عمل کند.

به گزارش سورپرس؛ محمدرضا ظفرقندی، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به تشریح وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

وی با عنوان این مطلب که کادر درمان در خط مقابله با کرونا شبیه رزمندگان دفاع مقدس ۵ ماه است شبانه روز در حال نبرد هستند و نیاز به روحیه دارند، گفت: پویش ملی «همدلی بامدافعان سلامت» گام بزرگی است که به همین منظور طراحی شده و با هماهنگی که با دفتر مقام معظم رهبری شده‌ است هفته آینده با بیانات مجازی ایشان عملاً تجلیل از کادر درمان طی ماه پیش رو رقم خواهد خورد.

وی افزود: همچنین در حال هماهنگی با سایر سران قوا نیز هستیم تا آنها نیز در این پویش مشارکت نمایند.

ظفرقندی ادامه داد: مردم ایران صاحب اصلی این پویش هستند و شعار «جان ما ایران ما»، با نماد سیمرغ درمانگر درست به همین خاطر انتخاب شد.

وی گفت: این پویش ملی، از اول مرداد آغاز و تا روز پزشک و روز داروساز ادامه خواهد داشت و از شهدا و مدافعان سلامت تجلیل خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به شهادت ۱۴۰ تن از نیروهای مدافع سلامت اعم از پزشک و پرستار، گفت: باید تسهیلات لازم برای بیمارستان هایی که در حوزه کرونا خدمت ارائه می دهند، فراهم شود. ضمن اینکه باید از جامعه پزشکی که در حوزه کرونا خدمت می کنند، حمایت قانونی به عمل آید.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.