کد خبر : 27042
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
-

عدم آموزش راننده دلیل مرگ یک معلول

عدم آموزش راننده دلیل مرگ یک معلول
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: نگاه فرهنگی جامعه هنوز برای فعالیت معلولان مناسب نیست چراکه کارفرمایان برای بکارگیری معلولان علاقه مندی چندانی ندارند.

به گزارش سورپرس، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری امروز که با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به اینکه تمام تلاش بهزیستی را در حوزه پیشگیری از اعتیاد سلامت روانی و اجتماعی عنوان و خدمات را به سه دسته اولیه ، ثانویه و ثالثیه تقسیم کرد.

سمیه کریمی تصریح کرد: خدمات اولیه شامل انتشار اطلاعات و برنامه های آموزشی در جهت افزایش اطلاعات مردم  است.

وی خدمات ثانویه را شامل بحث خانواده دانست و گفت: این خدمات باعث مصمون ماندن از بروز مشکلات مربوط به مواد مخدر است.

این مقام مسئول در توضیح خدمات دسته سوم یا ثالثیه ادامه داد: در این بخش افرادی را که درگیر بحث اعتیاد شده اند را شناسایی می کنیم.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان از فعالیت ۵۵ مرکز بازتوانی سرپایی خبر داد که با استفاده از دارو به درمان معتادان به مواد مخدر می پردازند.

تعداد ۳۰۰وام به واجدین شرایط پرداخت کردیم

کریمی گفت: ۸۷ مرکز اقامتی در استان فعال است که به مراجعین ۴ ماه به مدت ۲۱ روز خدمات رسانی می کنند و به مدت ۳ دوره قابل تمدید است.

وی مرکز اقامتی T.C استان اصفهان را اولین مرکز الگوی جامع درمان در سطح کشور دانست که فعالیت خود را تا اواخر اسفند ماه ادامه داد و با شیوع کرونا تعطیل شد.

این مقام مسئول از عدم پذیرش مورد جدید در این مرکز خبر داد و گفت: در مدتی که مرکز تعطیل شد خدمات به صورت آنلاین ارائه شد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد : در خدماتD.I.C به معتادین بسته های پیشگیری ارائه می شود تا مصرف ایمنی داشته باشند.

رونمایی از موبایل سنتر شمال اصفهان در هفته بهزیستی

این مقام مسئول در ادامه نشست خبری امروز از کاهش شدید تعداد مبتلایان به ایدز به دلیل این خدمت خبر داد.

وی با اشاره به شروع به کار طرح موبایل سنتر از ۲ سال پیش تاکنون، در توضیح این خدمت گفت: موبایل سنتر، یک ماشین ون با تمام تجهیزات موجود است که یک وعده غذای گرم، چایی به مراجعین می دهد.

به گفته معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در هفته بهزیستی از یک موبایل سنتر شمال اصفهان شامل شهرهای شاهین شهر و میمه، گز و برخوار رونمایی می شود.

کریمی از پرداخت تسهیلات وام در دو مدل کارفرما و واحدهای خوداشتغالی خبر داد و گفت: تاکنون تعداد ۳۰۰وام به واجدین شرایط پرداخت کردیم.

باید مردم به حقوق افراد دارای معلولیت احترام بگذارند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، با اشاره به سه واژه نقش، ناتوانی و معلولیت در موضوع توانبخشی، اظهارکرد: دو موضوع مهم در این مسائل فرهنگی و موانع فیزیکی بر سر راه معلولان است.

پژمان پورشبانان تاکید کرد: باید مردم به حقوق افراد دارای معلولیت احترام بگذارند چراکه از نظر ما تلفیق اجتماعی معلولان با دیگر افراد سالم جامعه امری ضروری است.

وی جداسازی محل تفریح معلولان تحت عناوینی مثل: پارک معلولان، دهکده معلولان را نادرست دانست و ادامه داد: باید حضور معلولان در جامعه در کنار افراد سالم باشد.

این مقام مسئول به ارائه توضیحی در خصوص الگوهای ارائه خدمات توانبخشی در بهزیستی پرداخت و الگوی اول را توانمندسازی فردی عنوان کرد که در تلاش برای انجام اقدامات پزشکی مانند کاشت حلزون، جراحی قرنیه، فیزیوتراپی، کاردرمانی یا گفتار درمانی  برای معلولان است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: نوع دوم توانمندسازی مراکز است که مراکز خدمات درمانی، مراکز شبانه بهزیستی و غیره را برای پذیرش افراد توانمند می‌کنیم که در این موضوع بیشتر علاقمند به توانمندسازی فردی هستیم تا افراد نیاز به بستری در مؤسسات نداشته باشند.

پورشبانان سطح دیگر خدمات توانبخشی را مبتنی بر جامعه عنوان و توضیح داد: در این خدمت تلاش می‌شود با همان امکانات بومی در مناطق مختلف شهری و یا روستایی شرایط افراد معلول را تغییر داد.

وی گفت: نگاه فرهنگی جامعه هنوز برای فعالیت معلولان مناسب نیست چراکه کارفرمایان برای بکارگیری معلولان علاقه مندی چندانی ندارند.

عدم آموزش راننده دلیل مرگ یک معلول 

در پایان کارشناس مسئول دبیرخانه مناسب سازی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به جان باختن یکی از معلولین حین سوار شدن به اتوبوس در سال گذشته، اظهار کرد: دلیل مرگی وی در کمیته حقوقی بهزیستی استان در حال پیگیری است.

زهره ملایی دلیل ما دلیل مرگ وی را مربوط به مناسب سازی معابر نداست و تاکید کرد: عدم آموزش راننده دلیل مرگ این معلول بود.

وی در مورد لزوم اطلاع‌رسانی همه افراد جامعه درخصوص معابر نامناسب، از در نظر گرفتن سامانه پیامکی مناسب سازی بهزیستی با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۲۲ برای اطلاع رسانی شهروندان از تمام اشکالات مبنی بر نامناسب بودن معابر خبر داد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بهزیستی موظف به پیگیری این موارد تا رفع آنها است، از همکاری خوب شهرداری اصفهان هم در این زمینه ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.