کد خبر : 106094
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
-

معلم؛ چراغ راه و هدایتگر جوامع بشری به‌سوی تعالی

معلم؛ چراغ راه و هدایتگر جوامع بشری به‌سوی تعالی
آموزگاران در مقاطع مختلف تحصیلی با هدایت و ارشاد از ابتدایی تا سطوح بالای دانشگاهی، زیربنای رشد و تعالی جامعه در آینده هستند.

گروه فرهنگی سورپرس _ علی عبدالصمدی؛ دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری روز بزرگداشت مقام شامخ معلم است.

معلمی که پس از پدر و مادر و به صورت کلی نهاد خانواده، نخستین رکن در تربیت کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید.

معلم از همان روز نخست آموزش در مقطع ابتدایی به کودک خواندن و نوشتن می‌آموزد و به تعبیری حرفه‌ی انبیاء اللهی را پیشه‌ی خود ساخته است. این معلمین هستند که نسل‌های بعدی را آموزش و پرورش می‌دهند. آموزگاران در مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی تا سطوح بالای دانشگاهی هم از طریق تحصیل و نیز با رفتار و کردار خود، درس آموز دانش آموزان و دانشجویان خود هستند.

این معلم است که چراغ راه و هدایت را برای شاگردان خود می‌افروزد. آموزگاران در مقاطع مختلف تحصیلی هستند که راه را از بیراهه به دانش آموزان و دانشجویان خود نشان می‌دهند و با هدایت و ارشاد آن‌ها نسل آینده را به رشد و تعالی می‌رسانند. از همین رو تشبیه رسالت آموزگاران ارجمند به انبیاء بسیار درخور شان است.

نتیجه‌ی دانش به روز و اخلاق نیکو و پسندیده‌ی معلمین و دبیران و اساتید خبره و متعهد میتواند در آینده، کشور را از ورطه‌ی جهالت رها سازد و آتیه‌ی یک سرزمین را تضمین کند. قطعا وظیفه‌ی تربیت افراد با تشخص‌های مختلف اجتماعی ازجمله معلم، روزنامه نگار، هنرمند، پزشک، مهندس، نیرو‌های مسلح و… به عهده‌ی قشر زحمتکش معلم است.

به عبارتی دیگر این آموزگاران هستند که سنگ بنای جوامع بشری را پایه گذاری می‌کنند. همه‌ی اقشار جامعه مدیون و مرهون زحمات معلمین هستند.

در تبیین رسالت معلمان همین بس که مولا علی امیر المومنین علیه السلام فرمودند هر کس واژه‌ای به من بیاموزد مرا بنده‌ی خود ساخته است. از همین روست که در تمامی جوامع بشری از جمله کشور ما معلمین در هر مقطعی که مشغول به تدریس باشند (ابتدایی، متوسطه یا مقاطع دانشگاهی) از ارج و قرب والای اجتماعی برخوردار هستند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.