کد خبر : 80531
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

رئیس جمهور در مجلس :

معرفی وزرا بر اساس شاخص‌هایی بود که به مردم قول داده بودم

معرفی وزرا بر اساس شاخص‌هایی بود که به مردم قول داده بودم
رئیس جمهور اعلام کرد که معرفی وزرا بر اساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آنها در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم .

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام سید ابراهیم  رئیسی در سخنان پایانی جلسه بررسی صلاحیت‌ وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: این روزها پزشکان عزیز و کادر درمانی کشور مجدانه از جان مردم صیانت می‌کنند و باید از آنان تشکر کنیم. همچنین از مجلس و کمیسیون‌های آن و نیز رییس مجلس تشکر می‌کنم که چندین روز برای بررسی صلاحیت‌ وزرا و بررسی سوابق آنان وقت گذاشتند. کار خوبی بود و به نظرم این یک جلوه از مردم‌سالاری دینی که نمایندگان مجلس با دغدغه و حساسیت وزرا را بررسی می‌کنند.

وی افزود: این حساسیت‌ها بیان و تبیین آن برای مردم و مسئولان مفید است.

رییسی با اشاره به فرایند معرفی اعضای کابینه به مجلس اظهار کرد: معرفی وزرا بر اساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آنها در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم که برمبنای آن وزرا را انتخاب کنند. از جمله شاخص‌های کارآمدی، تخصص، فسادستیزی و مردمی بودن.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه صلاحیت عملی و علمی وزرا در معرفی آنان تأثیر اساسی داشت، گفت: آنچه که در سامانه تشکیل شده برای انتخاب وزرا به دست آمد یک بانک اطلاعاتی است که در اختیار وزرای انتخابی قرار می گیرد تا کسانی که در آنجا مورد توجه مردم قرار گرفتند، فارغ از کسانی که به عنوان وزیر معرفی شدند، در سطوح دیگر مدیریتی به گرفته شوند.

وی با بیان اینکه شرط مطلق ما نسبت به همه وزرا سلامت و پاکدستی آنان بوده است، تصریح کرد: این شرط فقط در رای اعتماد مورد تاکید نیست، بلکه همیشه مورد تاکید ماست. هر زمانی معلوم شود که کسی که با دولت همکاری می‌کند، نه در جایگاه وزیر بلکه در هر جایگاه دیگری، کوچکترین ناسلامتی بروز دهد، این تحمل نخواهد شد.

معرفی وزرا بر اساس شاخص‌هایی بود که به مردم قول داده بودم

رییسی یادآور شد: همه بدانند که ما پاکدستی و سلامت دولتمردان را مورد توجه قرار می‌دهیم. من در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد، شرط ضمنی من در انتخابات موضوع مبارزه با فساد بود. اگر گزارشی موثق به دستم برسد که کسی به فساد آلوده شده برای برخورد با او درنگ نخواهم کرد، اما صرف اتهام یا اینکه صرفاً در جایی مکتوب شود یا برای کسی این ذهنیت پیش آید، کافی نیست، ما باید بررسی کنیم و وقتی به یک سند متقن رسیدیم به آن رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.