کد خبر : 31732
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
-

معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری سمنان: عزاداری بیش از دو ساعت و در فضای بسته ممنوع است

معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری سمنان: عزاداری بیش از دو ساعت و در فضای بسته ممنوع است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به بایدها و نبایدهای آئین‌های عزاداری در استان افزود: برگزاری آئین‌های عزاداری محرم در فضای سرپوشیده و بیش از دو ساعت ممنوع است.

به گزارش سورپرس، حبیبالله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار عصر روز گذشته ۱۹ مردادماه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به بایدها و نبایدهای برگزاری آئینهای عزاداری در استان سمنان افزود: برگزاری آئینهای عزاداری امام حسین (ع) در محرم سال جاری در اماکن سرپوشیده و بیش از دو ساعت ممنوع است.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای پروتکلهای بهداشتی تصویبشده در ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی عوامل برگزارکننده آئینهای عزاداری در سطح استان متذکر شد: در این جلسه مقرر شد تا برنامههای عزاداری ماه محرم در سطح استان، بهصورت تفکیک حداکثر در دو ساعت و در فضای باز برگزار شود.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه بر این اساس برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سرپوشیده بهویژه حسینیهها، تکایا، شبستانهای حرمهای امام زادگان ممنوع است، اظهار کرد: توزیع نذورات و برپایی ایستگاههای صلواتی مانند توزیع چای و شربت تحت هر عنوان ممنوع است.

خجسته‌پور با اشاره به لزوم استفاده از ماسک توسط تمامی عزاداران و خادمان حسینی در این مراسم یادآور شد: رعایت فاصله دو متری عزاداران از هر طرف الزامی است و ایجاد فاصلهگذاری اجتماعی از مهمترین اقداماتی است که مسئولان برگزارکننده آئینهای عزاداری باید در دستور کار قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه توصیه میشود افراد مسن و کسانی که بیماری زمینهای دارند، از حضور فیزیکی در اینگونه مراسم خودداری کنند، بیان کرد: ویژهبرنامههای عزاداری متعددی در رسانههای ملی برای آحاد مردم تهیه شده است.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بابیان اینکه برگزاری هرگونه برنامه تحت عنوان مراسم نخل‌گردانی و دستهروی هیئتهای عزاداری در سطح استان ممنوع است، گفت: برنامههای سینهزنی و زنجیرزنی صرفاً در محل باز تعیینشده از سوی هیئتهای عزاداری انجام شود.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه استفاده از طبل، سنج، علامت و سایر ادوات خاص عزاداری ممنوع است، اعلام کرد: آحاد مردم باید نسبت به همکاری و مشارکت در راستای رعایت نکات بهداشتی در ایام عزاداری اهتمام ویژهای بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.