کد خبر : 11115
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۶:۵۹
-

اتحادیه اروپا:

معامله قرن آمریکا حقوق بین الملل را به چالش می‌کشد

معامله قرن آمریکا حقوق بین الملل را به چالش می‌کشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: معامله قرن دونالد ترامپ حقوق بین الملل را به چالش می‌کشد.

به گزارش سورپرس به نقل از روزنامه جروزالم پست، جوسپ بورل در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن گفت: توافقنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ بسیاری از پارامترهای مورد توافق بین المللی از جمله مرزهای ۱۹۶۷ را به چالش می‌کشد. مرز ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین است و رژیم صهیونیستی و فلسطین را به عنوان دو دولت مستقل می شناسد و دو طرف می توانند در صلح و امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

بورل همچنین با تمسخر از تلاش های ایالات متحده از معامله قرن به عنوان “به اصطلاح برنامه صلح” یاد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در اردن، نقش بسیار ویژه این کشور را در روند صلح به ویژه در مورد قدس و به عنوان متولی سایتهای مقدس ذکر کرد.

وی تصدیق کرد که اتحادیه اروپا نیز به تعهدات بین المللی پایبند است و به راه حل دو کشور و احترام به قوانین بین المللی معتقد است.

عبدالله دوم شاه اردن نیز روز یکشنبه در دیدار با “جوسپ بورل” مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو کشور برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شریف تأکید کرد.

«ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن نیز روز شنبه در نشست فوق العاده اتحادیه عرب شرط تحقق ثبات و صلح فراگیر در منطقه، حل موضوع فلسطین و مقابله با اقدامات یکجانبه اسرائیل برای ایجاد تغییرات جدید در اراضی فلسطینی است.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن) در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ در واشنگتن رونمایی شد ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد بود و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آن‌ها شهرک‌های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می‌شود.

همچنین آوارگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دائم بگیرند

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.