کد خبر : 50429
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
-

رییسی اعلام کرد؛

مطالبات پرستاران پیگیری شود

مطالبات پرستاران پیگیری شود
رئیس قوه قضائیه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور داد: آن چه را از حقوق و خواسته‌های پرستاران وجود دارد و تاکنون برآورده نشده است، پیگیری کنید.
به گزارش سورپرس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه ‌ی قضاییه امروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه افزود: سازمان بازرسی کل کشور باید با همکاری سازمان نظام پرستاری و بخش‌های مربوط در دولت خواسته‌های پرستاران را پیگیری کنند تا ازا ین طریق آن چه در منویات و فرمایش‌های مقام معظم رهبری بود، پیگیری و عملی شود.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی این موضوع را با جدیت در دستور کار قرار دهد. رئیس قوه قضائیه افزود: تجلیل از پرستاران در جایگاه خدمت به مردم، وظیفه همگان است.رئیسی گفت: امسال پرستاران در خدمتگزاری به مردم خوش درخشیدند و نشان فرشته رحمت که رهبر معظم انقلاب آن را به پرستاران دادند، در حقیقت نشانی ارزشمند است. وی افزود: از خدمات همه پرستاران تجلیل می‌کنیم و برای همه کسانی که در این راه جان خود را فدا کردند و شهید راه خدمت به مردم شدند، از خدا طلب آمرزش می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه پیگیری حقوق پرستاران را وظیفه همه بخش‌های مربوط دانست. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در دیداری که مدتی قبل و در شرایط کرونایی با نمایندگان جامعه پرستاران کشور داشتیم، نکاتی را مطرح کردند که از همان زمان سازمان بازرسی کل کشور نکات و خواسته‌های آنان را دنبال کرد و گزارش سازمان نظام پرستاری در این باره حکایت از آن دارد که پرستاران به برخی از حقوق و خواسته‌هایی که دنبال آن بوده اند، رسیده اند، اما هنوز بخشی از خواسته‌های آنان محقق نشده است که در فرمایش‌های دیروز رهبر معظم انقلاب نیز آمده بود.

امروز حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) از ظلم و بی عدالتی‌های مدعیان پیروی از آن بیزارند

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز حضرت عیسی مسیح (ع) و حضرت موسی کلیم (ع) از ظلم، اجحاف، ترور و بی عدالتی‌هایی که مدعیان پیروی از آنان در دنیا انجام می‌دهند، بیزار هستند. رئیسی در سخنان خود جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و همه خداپرستان، حق خواهان و عدالت خواهان افزود: پیام عیسی مسیح (ع) پیام عدالت و دعوت به یکتاپرستی و صلح است و ظلم‌هایی که امروز کسانی به نام مسیحیت به مردم دنیا می‌کنند، به طور قطع مورد نفرت و بی زاری عیسی (ع) است و اگر او امروز بود این ظلم‌ها را تحمل نمی‌کرد.وی گفت: ظلم‌هایی که امروز آمریکایی‌ها و مدعیان پیروی از مسیح به مردم مظلوم فلسطین، مردم و کودکان مظلوم یمن و دیگر مردم منطقه می‌کنند، خلاف خواسته عیسی (ع) است. وی ادامه داد: امروز عدالت خواهان، حق طلبان و خداپرستان عالم بدانند که عیسی مسیح (ع) از همه ظلم ها، ترور‌های دولتی و اجحاف‌ها بیزار است و طرفداران واقعی عیسی مسیح بدانند دعوت او خداپرستی و صلح بوده است و آنچه امروز به نام عیسی مسیح یا به نام موسی کلیم در دنیا انجام می‌شود خلاف مشی آنان است و آنان از این همه ظلم و فساد متنفرند.

حتی یک ساعت تاخیر در خنثی کردن تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حتی یک ساعت در خنثی سازی تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است افزود: ما باطل السحر تحریم‌ها را قوی شدن ایران اسلامی می‌دانیم.
وی گفت: کسانی که در جایگاه برنامه ریزی و اقدام برای رفع مشکلات کشور هستند باید بدانند که تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌ها و قوی کردن ایران اسلامی را حتی نباید یک ساعت به تاخیر انداخت و چنین تاخیری قطعا خلاف عقلانیت و خلاف مبانی شرعی است.رئیس دستگاه قضا افزود: یقینا این راهبرد است که می‌تواند ایران را قوی کند و ایران قوی است که می‌تواند در برابر همه تحریم‌ها ایستادگی کند. اضافه کرد: ملت ایران تجربه دور زدن تحریم‌ها را دارد بنابر این دشمنان نمی‌توانند ما را متوقف کنند، اما آن چه باید به طور اساسی صورت گیرد خنثی کردن و بی اثر کردن تحریم هاست. وی گفت: در مدت هفت سال گذشته مذاکره هم بی اثر بودن خود را به همه نشان داده است.رئیس قوه قضاییه افزود: با انسان‌های پیمان شکن و کسانی که سر عهد خود نمی‌مانند نمی‌توان پای پیمان نشست. رئیسی تاکید کرد: همه مسئولان باید با آهنگی واحد در مسیر هرچه قوی‌تر شدن ایران حرکت کنند و قطعا در این مسیر موفقیت برای ملت ایران خواهد بود.

مسئله امنیت محوری است و قابل چشم پوشی نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله امنیت، مسئله‌ای کاملا محوری است و با هیچ کار احساسی قابل چشم پوشی و محو شدن نیست. سید ابراهیم رئیسی امروز در شورای عالی قوه قضائیه افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و واحد‌های قضایی مطلقا نباید به شرارت ها، ناامنی ها، وابستگی به بیگانگان و عامل سرویس‌های جاسوسی شدن، ذره‌ای مجال دهند.

وی گفت: همواره باید همه دستگاه‌های مسئول حافظ امنیت جامعه باشند و در این مسیر به هیچ عنوان با کسی شوخی نکنند. رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: درباره آنچه گاهی اجرای احکام اسلامی و قانون و رسیدگی به پرونده در دستگاه قضا بیان می‌شود، باید دقت کرد که این مساله فرآیندی است که قانون تعریف کرده است.
رئیسی گفت: در این فرآیند، حقوق مردم، متهم و اصحاب دعوی تضمین شده است. وی افزود: این، فرآیند کاملا قانونی است، اما اگر آنچه بیان می‌شود درباره اجرای احکام اسلامی در کشور است؛ باید بگوییم بیش از چهل سال است که نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده است که می‌خواهد در این کشور احکام اسلامی اجرا شود.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.