کد خبر : 31010
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
-

مشارکت نخبگانی که به کشور بازگشتند در پروژه واکسن کرونا

مشارکت نخبگانی که به کشور بازگشتند در پروژه واکسن کرونا
معاون علمی و فناوری با بیان اینکه هنوز تردیدهایی در کارساز بودن واکسن برای بیماری کرونا وجود دارد، گفت: ساخت این واکسن که در مرحله تست حیوانی است امیدوارکننده پیش می رود.

به گزارش سورپرس؛ سورنا ستاری در خصوص آخرین وضعیت قراردادهای حوزه واکسن که توسط محققان کشور در شرکتهای دانش بنیان در حال اجراست، گفت: در حال حاضر ۶ واکسن در حال ساخت است که دو واکسن آن مربوط به کروناست.

وی افزود: یک الی دو تا از قراردادهای تولید این واکسن‌ها امیدوارکننده پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه ایرانیان مقیم خارج که با استفاده از پلتفرم بنیاد ملی نخبگان به کشور بازگشته اند در یکی از پروژه‌های تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند، بیان کرد: یکی از تیم‌هایی که به آن خیلی امیدوار هستیم مربوط به متخصصانی می‌شود که از خارج از کشور برگشتند و به طور جدی روی این واکسن مربوط به کرونا کار می‌کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اما کرونا بیماری است که هنوز در آن شک و تردیدهایی وجود دارد که واکسن کارساز باشد یا خیر؛ اما به هر حال برای ساخت آن تلاش می‌شود.

وی افزود: واکسن‌های مربوط به کووید ۱۹ هنوز وارد تست‌های بالینی نشده و در مرحله تست حیوانی هستند.

ستاری در خصوص پیشرفت تولید واکسن‌های کرونا عنوان کرد: معمولاً این موارد را اعلام نمی‌کنیم و به نظرم بهتر است که اعلام نهایی به عهده وزیر بهداشت باشد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.