کد خبر : 60765
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
-

مشارکت حداکثری شهروندان منطقه۲ در طرح شنبه های بدون پسماند

مشارکت حداکثری شهروندان منطقه۲ در طرح شنبه های بدون پسماند
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه2 گفت: به منظور افزایش میزان تفکیک زباله در مبدا، طرح جداسازی زباله‌های تر و خشک از مبادی تولید با عنوان “شنبه های بدون پسماند” در منطقه 2 در حال اجرا است.

به گزارش سورپرس به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اکبرکریمی پور ،معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: طرح شنبه های بدون پسماند با هدف آموزش های شهروندی و مشارکت افراد در حفظ محیط زیست شهری، ارتقاء بهره وری در زمینه خدمات رسانی شهری و مدیریت بهینه بهداشت در محلات منطقه۲ درحال اجرا است.

وی افزود: با اجرای این طرح آموزشگران بازیافت در محلات منطقه ۲ حضور و در مراکز اداری، تجاری، مسکونی در در خصوص تفکیک از مبدا و شنبه ها بدون پسماند خشک آموزش های لازم را به شهروندان ارائه می کنند.

کریمی پور بابیان اینکه در طرح شنبه های بدون پسماند از شهروندان خواسته شده پسماند خشک خود را روزهای شنبه هر هفته از ۳ طریق به دست عوامل اجرائی شهرداری برسانند افزود: تحویل پسماند خشک به غرفه های بازیافت ، بهره گیری از اپلیکیشن های هوشمند جمع آوری پسماند خشک ازجمله روش های مشارکت شهروندان در این طرح است و در صورتیکه به دلیل حساسیت رعایت نکات بهداشتی، تمایلی به هیچ یک از روش های فوق نداشته باشند، شهروندان می توانند پسماندهایشان را ساعت ۷ الی ۹ صبح شنبه جلوی درب منازل خود قرار دهند تا نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ با اشاره به اجرای طرح هوشمند جمع آوری پسماند خشک گفت: با آغاز فعالیت اپلیکیشن های جمع آوری پسماند خشک، شهروندان این منطقه بیشترین مشارکت در بکارگیری اپلیکیشن ها را دارند و طی هفته های گذشته منطقه ۲ در پروژه شنبه های بدون پسماند رتبه نخست در بین مناطق ۲۲گانه تهران را داشته اشت.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.