کد خبر : 29663
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
-

مسکو و دمشق: آمریکا دست از ایجاد بی‌ثباتی بیشتر در سوریه بردارد

مسکو و دمشق: آمریکا دست از ایجاد بی‌ثباتی بیشتر در سوریه بردارد
روسیه و سوریه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آمریکا با گرسنگی دادن به اهالی اردوگاه آوارگان الرکبان در منطقه‌ای در جنوب شرق سوریه که تحت اشغال خود دارد، مردانشان را وادار به پیوستن به گروه‌های تروریستی کرده و موجب بی ثباتی بیشتر در سوریه شده است.

به گزارش سورپرس، روسیه و سوریه تأکید می‌کنند که مردان در اردوگاه آوارگان «الرکبان» در جنوب شرق سوریه مجبورند به گروه‌های تروریستی تحت کنترل آمریکا بپیوندند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، در بیانیه مشترکی که امروز توسط «ستاد روسیه و سوریه برای هماهنگی بازگشت پناهندگان سوری» منتشر شده، آمده است: «مردان اردوگاه الرکبان برای گذران زندگی و فراهم کردن لقمه نانی برای خانواده‌هایشان  مجبور شده‌اند به صفوف گروه‌های مسلح تحت کنترل ایالات متحده بپیوندند».

بر اساس بیانیه مشترک روسیه و سوریه، درباره این قضیه افراد مسلحی از باند تروریستی موسوم به «مغاویر الثوره »که به آغوش دولت سوریه بازگشتند، شهادت داده‌اند.
روسیه و سوریه گفتند:«افراد مسلح تحت کنترل آمریکا عمدا شرایطی را ایجاد می‌کنند که کسانی هم که تمایلی برای پیوستن به صفوف گروه‌های مسلح ندارند از کمک های غذایی و پزشکی محروم بمانند».

روسیه و سوریه از آمریکا خواستند دست از رفتارهای خود برای ایجاد بی ثباتی در اوضاع سوریه بردارد، به قوانین بین المللی و اصول سازمان ملل متعهد باشد و همه خاک اشغالی سوریه را تحویل دولت سوریه دهد.
در این بیانیه تاکید شده است:« اشغالگری آمریکا و متحدانش در بخشی از خاک سوریه درد و رنج غیرنظامیان را بیشتر کرده و بازگشت به زندگی مسالمت آمیز در کشور را عقب می‌اندازد».

اردوگاه الرکبان در منطقه «التنف» در جنوب غرب سوریه تحت کنترل عناصر تروریستی وابسته به نیروهای آمریکایی است که در پایگاه التنف حضور دارند و روسیه بارها با هشدار درباره وضعیت فاجعه بار الرکبان، از واشنگتن خواسته است تا خروج آوارگان از این اردوگاه را تسهیل کند.

از جمله اقدامات آمریکا طی ده سال اخیر که به طور مستقیم شروع به دخالت مستقیم در سوریه کرده، علاوه بر تسلیح و تجهیز تروریست‌ها، جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به منازلشان از اردوگاه‌ها و کشورهای همسایه سوریه بوده است.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.