کد خبر : 31030
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
-

مرحله پایانی تئاتر معلولین در مشهد کلید خورد

مرحله پایانی تئاتر معلولین در مشهد کلید خورد
مرحله پایانی جشنواره کشوری "تئاتر افراد دارای معلولیت" در قالب اجرا‌های برخط (آنلاین) نمایش در فضای مجازی، روز دوشنبه در مشهد آغاز شد.

به گزارش سورپرس، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این باره گفت: جشنواره کشوری تئاتر هرآغاز مرحله پایانی جشنواره کشوری تئاتر معلولان در مشهد ساله در چهار گروه منطقه با اسامی “آفتاب، زاگرس، کویر و خلیج فارس” ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود.

حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه امسال جشنواره به دو گروه منطقه “آفتاب زاگرس و کویر خلیج فارس” تقسیم شد که هر گروه نیمی از استان‌های کشور را در بر می‌گیرند افزود: خراسان رضوی در “گروه منطقه کویر” این فهرست جای دارد.

به گفته وی، استان‌های اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، قم، کردستان، لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان هم در گروه “آفتاب زاگرس” جای دارند.

این مسوول اضافه کرد: شمار آثار ارائه شده به جشنواره کشوری تئاتر معلولان ۱۶۳ اثر است که ۵۷ اثر از بین آنها به مرحله بازبینی رسید و در نهایت ۳۰ اثر برگزیده شدند.

پوریوسف با بیان اینکه این آثار شامل ۹ اثر در فضای خیابانی، ۹ اثر در فضای صحنه‌ای و ۱۲ اثر تئاتر کودک و نوجوان هستند، افزود: جشنواره کشوری تئاتر معلولان در بخش صحنه‌ای بزرگسال ۷۸نفر، در بخش خیابانی ۷۵نفر و در بخش کودک و نوجوان ۸۲نفر شرکت‌کننده دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی همچنین اعلام کرد: کار داوری و گزینش آثار برتر، مراسم پایانی و اهدای جوایز این گروه امروز به صورت آنلاین آغاز شده است.

بخاطر شیوع دوباره کرونا، مراسم پایانی جشنواره تئاتر معلولان امسال طی روز‌های ۱۳تا۱۶ مرداد در سالن تئاتر شهر مشهد برگزار می‌شود و نمایش فیلم‌های این جشنواره نیز برای داوران از همین تاریخ در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد آغاز شده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.