کد خبر : 32912
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
-

مراسم عزاداری در ماههای محرم و صفر با حفظ پروتکلهای بهداشتی در حریم رضوی برگزار می شوند

مراسم عزاداری در ماههای محرم و صفر با حفظ پروتکلهای بهداشتی در حریم رضوی برگزار می شوند
عزاداری‌های دهه اول ماه محرم در حرم رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در صحن‌ها و فضاهای روباز حرم روزانه حدود یک ساعت برگزار خواهد شد.

به گزارش سورپرس، محمد توکلی‌ فریمانی، معاون اماکن متبرکه حرم رضوی، با اشاره به تمهیدات آستان قدس رضوی برای ورود هیئات مذهبی به حرم مطهر در دهه اول محرم، اظهار کرد: آستان قدس رضوی مراسم‌ و برنامه‌های حرم مطهر را برابر با ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دنبال می‌کند و در همین راستا هیچ هیئتی به‌صورت دسته‌روی به حرم مطهر ورود پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: هیئت‌های عزاداری نیز که از طریق شواری هیئات مذهبی مشهد معرفی می‌شوند، در صحن‌های حرم و با فاصله اجتماعی به عزاداری خواهند پرداخت.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ادامه داد: هر برنامه‌ای که امکان پوشش و خدمات آن با رعایت فاصله اجتماعی ممکن باشد در حرم برگزار می‌شود، در غیر این صورت فعالیت‌ها به‌صورت نمادین و در فضای خاص برگزار خواهد شد.

توکلی در خصوص تعداد هیئت‌هایی که در حرم اجازه عزاداری دارند، تشریح کرد: ۱۸ هیئتی که قرار است در فضاهای باز حرم مطهر و با فاصله فیزیکی مناسب به عزاداری بپردازند، از سوی شورای هیئات مذهبی معرفی خواهند شد و ما نیز در فضای حرم در خدمت عزیزان خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.