کد خبر : 107570
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
-

مذاکره با ۲ غول اروپا برای بازی با تیم ملی ایران

مذاکره با ۲ غول اروپا برای بازی با تیم ملی ایران
احتمالا در فیفادی بعدی بازی با یکی از تیم‌های اروپایی با رنکینگ اول تا دهم فیفا در دستورکار فدراسیون ایران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سورپرس؛ برگزاری بازی ایران و کانادا در شهر ونکوور با حضور ۵۰ هزار تماشاگر با توجه به تنش‌های سیاسی این دو کشور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرده اما از سوی دیگر لغو احتمالی این دیدار می‌تواند برنامه‌های اسکوچیچ برای آماده‌سازی تیم ملی را تحت‌الشعاع قرار بدهد. این درحالی است که حالا صحبت‌هایی در رابطه با بازی با سنگال در تهران یا قطر شنیده می‌شود.

حدود یک ماه پیش سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش‌هایی که این وزارتخانه برای هماهنگی بازی‌های دوستانه داشته، گفته بود در سفر کوتاهی که به آفریقا داشتند، با مقامات سنگال و غنا صحبت کردند که این اتفاق پیش از قرعه‌کشی بود و به مدیران فوتبال این مساله را اطلاع دادند اما فدراسیون فوتبال اهداف دیگری را برای بازی‌های دوستانه و حریفان تدارکاتی مدنظر داشته است.

حالا و با برهم خوردن برخی برنامه‌ها به نظر می‌رسد این دیدار حالا مورد عنایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته و چه‌بسا زودتر از موعد شاهد برگزاری دیدار با هم‌بازیان سادیو مانه باشیم.

البته طبق شنیده‌ها برخی سختگیری‌ها و موانع ازجمله درخواست اکوادوری‌ها از فدراسیون ایران مبنی بر برگزاری دیدار دو تیم در کشور آمریکا و مشکلات موجود بر سر راه سفر به این کشور باعث شده است این دیدار نیز در آستانه لغوشدن قرار بگیرد که این موضوع باعث می‌شود تیم ملی درصورت وقوع این امر زودتر از موعد مقرر کانادا را به‌منظور برگزاری دیدار با سنگال به مقصد تهران یا دوحه ترک کند.

برای فیفادی فوق قرار بود تیم ملی ایران ۳ بازی دوستانه انجام بدهد که تقریبا ۲ دیدار آن با اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال قطعی شده است و در این بین امکان دارد درصورتی که بازی با اکوادور لغو نشود، این ۳ کشور را کانادا، اکوادور و سنگال تشکیل بدهند. البته مذاکراتی با روسیه و آلبانی نیز برای قرارگرفتن در لیست بازی‌های تدارکاتی با تیم ملی ایران صورت گرفته بود که این دیدارها نیز به‌خاطر برخی دلایل درنهایت محقق نشد.

بازی بزرگ هم در دستورکار قرار گرفت

همیشه در این مدت صحبت و گمانه‌زنی درباره دیدار تدارکاتی با بزرگان فوتبال جهان از لحاظ برخورداری از جذابیت‌های ممکن و نه‌فقط ابعاد فنی موردنظر، بین فوتبال‌دوستان ایرانی به میان آمده اما هربار به بهانه‌های مختلف این امر محقق نشده است. از دیدار با کشورهایی مانند آلمان و برزیل نیز سال‌ها گذشته و در این سال‌های اخیر جز کشورهایی مانند ترکیه، شیلی و سوئد کمتر رقیب نام‌آشنایی حاضر شده است تا با تیم ملی ایران دیدار تدارکاتی برگزار کند.

با این تفاسیر اگر دیدار با سنگال به‌عنوان قهرمان قاره آفریقا نیز برنامه‌ریزی شود، مطمئنا اتفاق خوبی برای تیم ملی ایران شکل گرفته و بعد از سال‌ها دوباره یک رقیب قدرتمند برای تیم ملی ایران پیدا خواهد شد.

اما نکته قابل‌توجه اینکه اگر بازی با سنگال قطعی شود، فقط این دیدار به‌عنوان بزی بزرگ برای تیم ملی تا رقابت‌های جام جهانی محسوب نخواهد شد و احتمالا در فیفادی بعدی با یکی از تیم‌های اروپایی با رنکینگ اول تا دهم فیفا بازی تدارکاتی در دستورکار فدراسیون ایران قرار خواهد گرفت.

در این بین طبق شنیده‌ها از فدراسیون فوتبال، مذاکراتی با فدراسیون‌های پرتغال و اسپانیا انجام شده و جدا از این دو کشور با چند کشور اروپایی دیگر هم مذاکرات اولیه صورت گرفته است. چندی پیش این خبر مطرح شد اما مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مذاکره با فدراسیون پرتغال و اسپانیا را در رابطه با تیم ملی فوتسال ذکر و عنوان کردند که این موضوع ارتباطی به تیم ملی فوتبال ایران ندارد اما حالا به نظر می‌رسد این مذاکرات برای هردو تیم ملی فوتبال و فوتسال انجام شده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.