کد خبر : 83554
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
-

مدیریت جهادی راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است

مدیریت جهادی راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است
رئیس مجلس شورای اسلامی اعمال مدیریت جهادی و استفاده از الگوی دفاع مقدس را یگانه راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست.
به گزارش سورپرس، محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس در جمع ایثارگران مجلس در ساختمان مشروطه گفت: هیچ یک از رویداد‌های دفاع مقدس را فراموش نکرده ایم ما در آن مقطع زمانی به اساس اسلام بازگشتیم و دین خدا یک بار دیگر زنده شد.

وی افزود: دفاع مقدس یادآور این است که مسلمانان بار دیگر، چون آسمانی شدند و به باور آسمانی رسیدند و منطبق با سنت‌های الهی حرکت کردند عزت یافتند. قالیباف گفت: همه شاخص‌های مادی نشان می‌داد که ما نمی‌باید انقلاب می‌کردیم اگر می‌خواستیم زمینی فکر کنیم چنانکه در آغاز نهضت اسلامی در سال ۴۲ همین را به امام (ره) گفتند که با کدام امکانات و نیرو‌ها می‌خواهد با رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی که از حمایت کامل آمریکا برخوردار است، مبارزه کند.

رئیس مجلس افزود: قیام ما از همان مقطع آغاز شد که با اتکاء بر فرهنگ جهاد و شهادت به این باور رسیده ایم که بهشت را به بهاء می‌دهند نه به بهانه. وی گفت: کسانی به بهشت می‌روند که جهاد و صبر می‌کنند تا جایی که صف مومنین از کفار و منافقین جدا شود که البته این بسیار دشوار است.

قالیباف افزود: یادمان نمی‌رود که در جبهه حتی گونی و سیم خاردار برای سنگر نداشتیم و در مواقعی به حدی عرصه بر ما تنگ می‌شد که حتی نمی‌توانستیم پیکر مطهر شهدای مان را باز گردانیم. وی گفت: فراموش نمی‌کنیم که در روزی که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از رادیو خوانده شد هیچ یک از ما مطلع نبودیم و جز گریه و فریاد از بچه‌های جبهه و جنگ بلند نشد و در آن دوره چه زخم زبان‌ها که نشنیدیم. br/ آقای قالیباف افزود: مظلومیت نیرو‌های تخریب و حمله دشمن به کشورمان حتی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را فراموش نمی‌کنیم زمانی که نیرو‌های بعثی پس از پذیرش قطعنامه جاده اهواز به خرمشهر را بار دیگر گرفتند و به شرایط حصر آبادان بازگشتیم. رییس مجلس گفت: ما خیانت‌ها و جنایات منافقین در عملیات مرصاد را فراموش نمی‌کنیم و شهدای مظلوم مان از یادمان نمی‌روند.

وی افزود: ما گریه‌های امام راحل برای شهداء و گریه‌های آزادگان را در زمانی که به کشور بازگشتند در حالی که دیگر امام راحل در قید حیات نبودند فراموش نمی‌کنیم. قالیباف با نکوداشت شهید میثمی نماینده امام (ره) در قرارگاه خاتم به نقل از آن شهید والامقام اظهار داشت: انسان مهمترین عنصر در جنگ است و ما با اتکاء بر نیرو‌های مجاهد خود حتی به تجهیزات نظامی پشت پا زده بودیم.
وی افزود: البته نه این که تجهیزات نمی‌خواستیم، ما در جنگ محاسبات دقیق و برنامه ریزی داشتیم، اما سلحشوری، روحیه حماسی، شجاعت، اخلاص، جهاد و شهادت طلبی مهمترین عناصر قدرت ما بود.

رئیس مجلس گفت: ما در ابتدای جنگ با تجهیزات ساده‌ای مانند ”ام یک“ با دشمن مقابله می‌کردیم گرچه بعد‌ها تجهیزات و امکانات هم در اختیار گرفتیم، اما مهم آن است که به این باور رسیدیم که پیروزی با اتکاء به سنت‌های الهی و قانون‌های خدا میسر است.

قالیباف تاکید کرد: امروز نیز باید یادمان باشد که با اتکاء به سنت‌های الهی و قانون خدا در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز می‌توانیم به موفقیت دست یابیم. وی افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی همچنان بقا دارد به این علت است که باور آسمانی وجود دارد و اراده خدا بر این تعلق گرفته است که جمهوری اسلامی پابرجا باشد.

قالیباف گفت: اگر همه دست به دست هم دهیم و سنت‌های الهی ماندگار باشند حتی اگر خلاف جهت همه مکاتب انسان ساخته حرکت کنیم ماندگار می‌مانیم. رئیس مجلس تصریح کرد: اگر در اداره کشور دچار مشکل و ضعفیم، اگر بی عرضگی دیده می‌شود، اگر مردم ناراحتند، چون می‌خواهیم زمینی عمل کنیم و به سنت‌های الهی پشت کردیم.

وی گفت: در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، قانون گذاری و روابط برادرانه باید به سنت‌های الهی و فرهنگ دفاع مقدس بازگردیم تا بر مشکلات فائق آئیم. قالیباف تصریح کرد:، اما در مجموعه‌ای که ریا و ربا باشد و در محیطی که کلک و دروغ حاکم شود، خداوند با کسی عقد اخوت نبسته است.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.