کد خبر : 131316
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
-

یک فعال حوزه ارتباطات:

مدیران موفق روابط عمومی‌های پرتلاش دارند/ شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد یک مرزبندی بین روابط عمومی سنتی و مدرن شده‌اند

مدیران موفق روابط عمومی‌های پرتلاش دارند/ شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد یک مرزبندی بین روابط عمومی سنتی و مدرن شده‌اند
مرادی گفت: روابط‌عمومی‌ها بدون ارتباط مناسب و مؤثر با رسانه‌های جمعی نمی‌توانند در تحقق اهداف خود موفق شوند، رسانه‌های جمعی نیز بدون ایجاد رابطه‌ای موثر با روابط‌عمومی‌ها موفق نمی‌شوند.

گروه فرهنگی سورپرس؛ محبوبه مرادی فعال رسانه و مدیر روابط عمومی در خصوص ۲۷ اردیبهشت ماه و روز ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سورپرس گفت :یکی از اصول اساسی که باید روابط‌عمومی بر آن مسلط باشد اصل برقراری ارتباط با رسانه است، هسته اصلی فعالیت روابط‌عمومی‌ها را ایجاد ارتباط با کانون‌های خبری و انتقال پیام تشکیل می‌دهد.

وی افزود: روز روابط عمومی فرصتی است تا روابط عمومی ها با اتکا به تجربیات خود در سال ، از نظرات و تبادل آراء با همکاران خود حداکثر استفاده را ببرند . دامنه فعالیت روابط عمومی ها بسیار گسترده و در سطوح مختلف است.

این مدیر روابط عمومی اظهار داشت: روابط‌عمومی زمانی موفق است که از قابلیت همه رسانه‌ها به فراخور شرایط زمانی استفاده کرده و روابط خود را با آنها حفظ کند، قراردادن اطلاعات در اختیار خبرنگاران یک مزیت برای روابط‌عمومی است، یک خبرنگار بر پایه داشتن اطلاعات و آگاهی‌های صحیح و دقیق نسبت به یک موضوع یا مسئله جامعه می‌تواند در خصوص آن اظهارنظر درست و قابل اثباتی داشته باشد یا راهبردی اساسی برای رفع معضل و مشکلی را در جامعه ارائه دهد.

وی با بیان این موضوع که این این ارتباط دوسویه است بیان داشت: روابط‌عمومی‌ها بدون ارتباط مناسب و مؤثر با رسانه‌های جمعی نمی‌توانند در تحقق اهداف خود موفق شوند، رسانه‌های جمعی نیز بدون ایجاد رابطه‌ای موثر با روابط‌عمومی‌ها موفق نمی‌شوند.

 

مرادی ادامه داد: بدون شک ارتباط مستمر و موثر این فعالان عرصه اطلاع رسانی با اصحاب رسانه، یکی از مهم ترین ملاک های ارزیابی عملکرد آنان به شمار می رود و از سوی دیگر، مدیران موفق نیز همواره از حضور روابط عمومی های پرتلاش در کنار خود بهره برده اند.

این فعال رسانه ای در ادامه گفت: مدیران موفق نیز افرادی هستند که با حفظ ارتباط مستمر خود با رسانه ها، خدمات انجام گرفته را به گوش مردم و دولت برسانند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های روابط عمومی های موفق را داشتن ارتباط خوب با خبرنگاران است گفت: توجه به این امر، یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت در انجام وظایفی است که بر دوش فعالان عرصه ارتباطات نهاده شده است.

این مدیر روابط عمومی ادامه داد: مدیران موفق نیز افرادی هستند که با حفظ ارتباط مستمر خود با رسانه ها، خدمات انجام گرفته را به گوش مردم و دولت برسانند.

وی با بیان این نکته که روابط عمومی همان گونه که از نامش پیداست فراتر از ظرف و مکان خاصی است اظهار داشت :روابط عمومی می تواند الگو باشد و زمان آن گذشته است که به روابط عمومی ها به عنوان یک موضوع تشریفاتی نگاه کرد.

وی با بیان این مسئله که امروزه با به وجود آمدن روابط عمومی الکترونیک ، مرزهای روابط عمومی از درون سازمان ها به اقصا نقاط جهان گسترش یافته است ادامه داد:می شود با همدلی و همسویی روابط عمومی ها طرحی نو در انداخت و اطمینان داشته باشیم هر چیز که در آن اکرام مردم حاصل گردد، طرحی نو است .

 

مرادی با اشاره به اینکه تعاریف زیادی برای روابط عمومی وجود دارد بیان داشت:روابط عمومی در راستای تحقق اهداف کلان و خرد سازمان از طریق تعامل و همکاری با سایر بخش‌های سازمان فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: امروزه روابط عمومی مانند سابق، تنها هنر انتقال پیام به مخاطب نیست؛ بلکه مخابره پیام درست از طریق انتخاب بهترین ابزار ارتباطی و دریافت بازخوردها و واکنش درست و سریع به بازخودهاست.

مرادی تاکید کرد: درست است که روابط عمومی در راستای تحقق اهداف بخش‌های دیگر سازمان فعالیت می‌کند، اما استراتژی‌های خاص خود را دارد که تدوین این استراتژی از وظایف مدیر روابط عمومی است. در مراحل بعدی هم، ارائه نقشه راه از روی استراتژی و مشخص کردن زمانبندی و مدیریت اجرا به عهده مدیر روابط عمومی است.

وی در پایان با اشاره به تغییری که شبکه‌های اجتماعی در حوزه روابط عمومی به وجود آورده اند، افزود: این تغییر نه‌فقط در حوزه روابط عمومی بلکه در دنیای کسب‌وکار ایجاد کرده غیر قابل انکار است. شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد یک مرزبندی جدید بین روابط عمومی سنتی و مدرن شده‌اند. در دنیای مدرن روابط عمومی، آنچه در فضای شبکه‌های اجتماعی در قالب پست و کامنت و… منتشر می‌شود ارزشی به اندازه یک خبر در یک رسانه مهم و پربازدید دارد. به بیان ساده‌تر، شبکه‌های اجتماعی، رسانه اجتماعی و اینفلوئنسرها، مبلغان و اصحاب رسانه‌های اجتماعی هستند که روابط عمومی از آن‌ها به عنوان ابزاری موثر برای انتقال پیام به مخاطبانش استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.