کد خبر : 10232
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۰۰
-

مدرسه نوردانش در همدان دچار حریق شد

مدرسه نوردانش در همدان دچار حریق شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: مدرسه دخترانه نوردانش در بلوار استقلال شهرک فرهنگیان شهر همدان دچار آتش سوزی شد.

به گزارش سورپرس ،محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در دبیرستان نوردانش شهرک فرهنگیان در ساعت ۱۰:۴۴:۴۹ امروز به سامانه مرکز کنترل ایمنی آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله نخستین اکیپ از ایستگاه شماره ۱۷ در ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به محل اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه یک اکیپ از ایستگاه‌ ۱۵ و سه اکیپ از ایستگاه مرکزی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و عملیات اطفا حریق صورت گرفت.

بیاناتی اعلام کرد: آتش سوزی به علت استفاده دانش آموزان از مواد قابل اشتعال مانند شمع و یونولیت در برپایی حجله ای به مناسبت ایام فاطمیه بود که با افتادن شمع و آتش گرفتن پارچه ها و دودزا بودن این مواد، دود بسیاری در راهرو مدرسه به ویژه در طبقه سوم پخش شده بود.

وی با بیان اینکه به علت گستردگی آتش بسیاری از دانش آموزان در راهروی مدرسه گرفتار بودند که توسط نیروهای آتش‌نشانی تخلیه شدند، تصریح کرد: آتش در اسرع وقت توسط نیروهای آتش نشانی خاموش شد اما ۱۰ نفر از دانش آموزان و یکی از معلمان به علت دودزدگی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

بیاناتی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با حضور به موقع و واکنش سریع آتش نشانان، از بروز فاجعه ای بزرگ جلوگیری شد، اظهار کرد: اساس این حادثه بی احتیاطی و استفاده نا به جا از اینگونه وسایل بوده همچنین عجله و ترس افراد موجب تشدید شرایط شد با وجود اینکه اینگونه حوادث از نگاه آتش نشانی عادی است اما باعث ایجاد ترس و دلهره در بین دانش آموزان شده بود.

بیاناتی تاکید کرد: مدارس باید هنگام برگزاری اینگونه مراسم ها اصول و قواعد ایمنی را رعایت کنند و با توجه به بخشنامه صادره حتما از وجود وسایل اطفا حریق مانند کپسول آتش نشانی و جعبهF در مدرسه مطمئن شوند تا هنگام بروز چنین حوادثی اولیاء مدرسه و دانش آموزان اقدامات اولیه را انجام دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان یادآور شد: سازمان آتش نشانی اعلام می کند هر مدرسه ای که نیاز به آموزش استفاده با این وسایل را دارد به این مرکز اطلاع دهد تا کارشناسان مربوطه برای آموزش به مدارس اعزام شوند.

بی احتیاطی در مدرسه موجب مصدومیت ۱۱ نفر شد

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان نیز از آتش سوزی و مصدومیت ۱۱ نفر در مدرسه دخترانه شهرک فرهنگیان خبر داد و مطرح کرد: پنج نفر به صورت سرپایی درمان و شش نفر نیز به بیمارستان بعثت منتقل شدند.

عباس اولیاسمیع توضیح داد: پیش از ظهر امروز تماسی از مدرسه دخترانه شهرک فرهنگیان مبنی بر آتش سوزی در مدرسه و درخواست اورژانس صورت گرفت که همان لحظه از پایگاه اورژانس شهرک فرهنگیان فوریت‌های پزشکی اعزام می‌شوند و همچنین درخواست کد کمکی می‌کنند.

وی ادامه داد: این آتش سوزی ۱۱ مصدوم داشت که پنج نفر به صورت سرپایی در صحنه توسط نیروهای امدادی درمان شدند که بیشتر به علت اضطراب ناشی از حادثه به مشکل خورده بودند همچنین چهار نفر بر اثر فرار در هنگام شرایط بحرانی و دو نفر به علت تنگی نفس ناشی از گازگرفتی به بیمارستان بعثت انتقال داده شدند اما خوشبختانه آسیب وارد شده جزئی بوده است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در این حادثه تیم اورژانس و آتش‌نشانی بسیار سریع وارد عمل شدند و اقدامات لازم به سرعت صورت گرفت هر چند رعایت موارد ایمنی کافی موجب جلوگیری از بروز اینگونه حوادث خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.