کد خبر : 104457
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
-

معاون اول رییس جمهور:

مجوزهای ورود شرکت‌های دانش بنیان در حوزه محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تسهیل شود

مجوزهای ورود شرکت‌های دانش بنیان در حوزه محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تسهیل شود
جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه وزارت بهداشت صبح امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش سورپرس، در این جلسه که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مسئولان دستگاه های این دو حوزه حضور داشتند، دکتر محمد مخبر با اشاره به ظرفیت جامعه پزشکی تحصیلکرده و به روز در کشور تاکید کرد: تولید محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی با کیفیت و استاندارد جهانی و قیمت تمام شده مناسب، برای تامین نیازهای داخلی و ورود به بازارهای منطقه ای و کشورهای همسایه اهمیت اساسی دارد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: وزارت بهداشت و همچنین معاونت علمی و فناوری باید برنامه ریزی های لازم و زمان بندی شده در راستای تولیدات دانش بنیان در این حوزه را هر چه سریعتر تهیه و ابلاغ نمایند.

وی همچنین بر ضرورت مستند سازی علمی اینگونه محصولات برای ارائه در بازارهای بین المللی و جهانی تاکید کرد.

مخبر با اشاره به اهمیت تولید و توزیع دارو در کشور افزود: باید مجوز های لازم ورود بخش خصوصی در این زمینه تسهیل شود چرا که وجود نیروهای زبده و تحصیلکرده و همچنین عزم جدی این شرکت ها برای کمک به بخش دارویی کشور می تواند به شکوفایی، درآمدزایی و اشتغال زایی پایدار جوانان تحصیلکرده ایرانی کمک نماید.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: دولت آمادگی دارد با تخصیص اعتبارات و با کمک تاسیس صندوق های خطرپذیر ، پشتیبانی های لازم را از این بخش انجام دهد.

در ادامه این جلسه آیین نامه های حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت به منظور توانمند سازی شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، افزایش کیفیت و بهره وری از طریق تولیدات دانش بنیان، تاب آوری کشور در حوزه سلامت و توسعه زنجیره محصولات دانش بنیان رقابت پذیر بحث و بررسی شد.

به روز رسانی سبد واکسیناسیون داخل با تکیه بر توان مهندسی شرکت های دانش بنیان و تجربیات به دست آمده در دوران کرونا، بهبود توان کشور در حوزه تولید و صادرات محصولات سلامت محور، افزایش کیفیت ، مستند سازی تولید و تجهیزات پزشکی در تراز بین المللی، تسهیل در صادرات داروهای تولیدی شرکت های دانش بنیان داخلی، کاهش هزینه تمام شده نظام سلامت، کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت محور، برنامه هوشمندسازی زنجیره تامین خدمات و فرآورده های سلامت محور و تاکید بر محصولات با فناوری های نوین همانند سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی از جمله مواردی بود که در این جلسه در راستای حمایت ازشرکت های دانش بنیان حوزه سلامت درباره آنها بحث و تصمیم گیری شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.