کد خبر : 59606
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
-

مجهزترین آزمایشگاه PCR ایران راه‌اندازی می‌شود

مجهزترین آزمایشگاه PCR ایران راه‌اندازی می‌شود
بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه تخصصی تست‌های مولکولی (PCR) کشور، در تاریخ 30 بهمن 1399 با حمایت وزارت بهداشت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش سورپرس؛ این آزمایشگاه به عنوان لابراتوار مرجع با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار تست در روز راه‌اندازی می‌شود. آزمایشگاه PCR مجهز به نخستین و تنها سیستم تمام اتوماتیک تست‌های مولکولی در ایران است. دستگاه‌های مورد استفاده در آزمایشگاه مذکور دارای تمامی تائیدیه‌های CE و FDA بوده که به عنوان بالاترین تائیدیه‌های جهان در این حوزه شناخته می‌شوند.

مجهزترین آزمایشگاه تخصصی مولکولی ایران در فاز نخست با سرمایه‌گذاری نزدیک به دو میلیون دلار توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

نیاز مبرم کشور به آزمایشگاه‌های تخصصی و بزرگتر به خصوص در حوزه تست‌های مولکولی در جهت ارائه راهکارهای نوین و همچنین تاسیس مگالب‌ها در جهت برآورده شدن نیاز به آزمایشگاه‌های مرجع و مجهز به تکنولوژی روز از جمله دلایل راه‌اندازی این آزمایشگاه مدرن است. آزمایشگاه PCR ظرفیت ارائه خدمات تخصصی به سایر آزمایشگاه‌های کشور را دارا است.

این آزمایشگاه که از نظر تکنولوژی و ظرفیت تست‌های مولکولی در ایران و سطح منطقه کم‌نظیر است مجهز به تکنولوژی شرکت Roche سوئیس می‌باشد. گفتنی است که در حال حاضر در ایران چندین آزمایشگاه مرجع یا مگالب وجود دارد. نقطه تمایز آزمایشگاه PCR با سایر آزمایشگاه‌های مشابه تمرکز تخصصی بر روی تست‌های مولکولی است به گونه‌ای که این آزمایشگاه با توجه به توان تخصصی و تکنولوژی مدرن، مرجع تمامی تست‌های PCR در کشور مطابق استانداردهای روز دنیا خواهد بود.

این آزمایشگاه توان خدمت‌رسانی به موسسات دولتی و خصوصی شامل آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و بانک‌های خون و پلاسما را داراست.

آزمایشگاه تخصصی PCR در فاز نخست در حوزه تست‌های مولکولی با ظرفیت ۷ هزار تست در روز فعالیت خود را آغاز می‌کند. در فازهای بعدی این آزمایشگاه خدمات خود را در زمینه تست‌های غربالگری خون، پلاسما و سرطان‌های مختلف نیز ارائه خواهد داد و قابلیت اضافه کردن تست‌های جدید با توجه به نیاز کشور را خواهد داشت.

شرکت Roche همواره در ارائه راهکارهای روز دنیا در زمینه تشخیص آزمایشگاهی پیشگام بوده و به دلیل نیاز ایران به راهکارهای نوین تشخیصی در راه‌اندازی این آزمایشگاه با شرکت‌های ایرانی همکاری کرده است.

شرکت فردآورآزما ایرانیان و آزمایشگاه خصوصی برسا به عنوان شرکت‌های ایرانی مشارکت‌کننده در راه‌اندازی این آزمایشگاه مدرن در تلاش هستند تا سایر تکنولوژی‌های شرکت Roche در زمینه‌های هورمون، بیوشیمی، تست‌های انعقادی و سایر نیازهای تشخیصی را جهت ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی به کار بگیرند تا در نهایت کیفیت خدمات رسانی حوزه سلامت به بیماران کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.