کد خبر : 66209
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
-

حسن تفتیان در واکنش به سرقت کفش‌هایش:

مجبور می‌شدم پابرهنه می‌دویدم

مجبور می‌شدم پابرهنه می‌دویدم
سریع‌ترین مرد ایران با اشاره به ماجرای سرقت کفش‌هایش قبل از مسابقه دوی ۱۰۰ متر جام امام رضا (ع) گفت: اگر کفشی هم پیدا نمی‌شد به خاطر کسانی که آمده بودند و من را تشویق می‌کردند، شاید پابرهنه می‌دویدم.

به گزارش سورپرس، حسن تفتیان روز گذشته (یک‌شنبه) در دوی ۱۰۰ متر مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) زمان ۱۰.۴۷ ثانیه را ثبت کرد و پس از دونده عراقی در جایگاه دوم قرار گرفت اما نکته قابل توجه دزدیده شدن کفش‌های این دونده المپیکی قبل از مسابقه بود.

مسابقه خوبی بود و از حضور در آن خیلی خوشحال هستم. از طرفی اولین دوره مسابقات بین‌المللی فضای باز در ایران محسوب می‌شد که امیدوارم تداوم داشته باشد و چنین مسابقاتی را بیشتر  داشته باشیم چون قطعا به پیشرفت دوومیدانی کمک می‌کند.

دونده المپیکی ایران به ماجرای دزدیده شدن کفش‌هایش اشاره کرد و گفت: اتفاق نادری افتاد و قبل از مسابقه هر چه تلاش کردم، پیدا نشدند. از بلندگوی ورزشگاه هم اعلام کردند کسی که اشتباهی کفش‌ها را برداشته، پس بدهد اما نیامد. مجبور شدم با کفش‌های ۸۰۰ متر بدوم که بزرگ‌تر بودند و در خط شروع و پایان تعادلم را به هم زدند. استرسی که قبل از مسابقه به من وارد شد و داستان کفش‌ها اتفاقی عجیب بود اما دوست داشتم هر طور که شده مسابقه بدهم. اگر کفشی هم پیدا نمی‌شد به خاطر کسانی که آمده بودند و من را تشویق می‌کردند، شاید پابرهنه می‌دویدم.

او افزود: ۱۰۰ درصد عملکرد ما روی کفش‌های‌مان است، مخصوصا دوی سرعت که صدم ثانیه اهمیت دارد. با همه این شرایط ۱۰.۴۷ ثانیه زمان بدی نبود. به هر حال اتفاقی بود که افتاد.

تفتیان در ادامه بیان کرد: متاسفانه  کفش‌ها در مرحله بازرسی از کیفم بیرون افتاده بودند. قبل از مسابقه دیدم که نیستند و به محل بازرسی برگشتم. دوستان بازرسی کفش‌ها را در محلی که دستگاه ایکس ری قرار دارد، گذاشته بودند تا صاحب اصلی بیاید و تحویل بگیرد اما مثل این که قبل از من، کسی رفته و گفته بود کفش‌ها برای خودش است.

او در واکنش به این که برخی گفته‌اند به دلیل میزبانی ایران، نباید این ماجرا را رسانه‌ای می‌کرد؟ گفت: یعنی چه که نباید می‌گفتم؟ به هر حال اتفاقی است که افتاده است. در محل المپیک هم از اتاق ورزشکاران دزدی شده بود. خبرنگاران دقیقا بعد از مسابقه آمدند و من خیلی سعی کردم مدیریت کنم اما عصبی بودم و هنگام مسابقه و قبل از آن استرس به من وارد شد. به هر حال خبرش درز کرد.

تفتیان با اشاره به این که جام امام رضا اولین مسابقه فضای باز در سال ۱۴۰۰ بود، به روند آماده‌سازی خود اشاره کرد و گفت: اولین قدم در راه المپیک بود، خیلی خوشحال هستم  که در مشهد برگزار شد و آن را به فال نیک می‌گیرم. هنوز تا مرز آمادگی فاصله دارم،  قطعا ۱۰۰ درصد آماده نیستم و تمرینات سختی را انجام می‌دهم.  این مسابقه جنبه تدارکاتی داشت و در راستای تمرینانم شرکت کردم. در مدت ۱۱۰ روز باقی مانده تا المپیک در هشت مسابقه دیگر هم شرکت می‌کنم و قدم به قدم به مرز آمادگی نزدیک می‌شوم تا هدف اصلی که همان توکیو است.

تفتیان در مورد زمان آغاز اردوی خود در فرانسه بیان کرد: قرار بود اردویم از ۲۷ فروردین شروع شود اما حس می‌کنم تاخیری چند روزه داشته باشیم. امیدوارم بعد از این مسابقات هر چه سریع‌تر با مسوولان فدراسیون جلسه‌ای داشته باشیم و تکلیف اردو را مشخص کنیم‌ تا تمریناتم را زودتر زیر نظر مربی شروع کنم. این اردو تا المپیک ادامه خواهد داشت و از آن‌جا هم مستقیم به توکیو می‌روم.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.