کد خبر : 28343
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
-

متقاضیان شاهد و ایثارگر، منتظر دریافت هدیه ازدواج نباشند

متقاضیان شاهد و ایثارگر، منتظر دریافت هدیه ازدواج نباشند
با وجود گذشت چندین سال از انتظار متقاضیان شاهد و ایثارگر برای دریافت هدیه ازدواج، مدیرکل تسهیلات بنیاد شهید از عدم امکان پرداخت این هدیه به دلیل نبود اعتبارات لازم خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ بر اساس قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است به جانبازان، آزادگان، فرزندان آنها و فرزندان شهدا در هنگام ازدواج، هدیه ازدواج پرداخت کند.

این در حالی است که بر اساس مطالبات عمومی و کسب اطلاع، حداقل بیش از دو سال است که بسیاری از افراد مذکور موفق به دریافت هدیه ازدواج خود از سوی بنیاد شهید نشده‌اند.

در همین خصوص محمود تبریزی مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید درباره آخرین وضعیت پرداخت هدیه ازدواج به متقاضیان شاهد و ایثارگر گفت: متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار از سوی دولت موفق به پرداخت هدیه ازدواج به این عزیزان نشده‌ایم.

وی افزود: بنیاد شهید این موضوع را به دولت نیز اعلام کرده است اما به دلیل کمبود بودجه، اعتباری برای این منظور به بنیاد شهید تعلق نگرفته در نتیجه ما نیز قادر به پرداخت هدیه ازدواج نیستیم.

تبریزی در پاسخ به این سوال که آیا زمان پرداخت هدیه ازدواج به متقاضیان مشخص است یا خیر، عنوان کرد: به نظر نمی‌رسد که تا پایان این دولت اعتبار لازم برای این امر تأمین شود در نتیجه نمی‌توان امیدی به پرداخت هدیه ازدواج به عزیزان شاهد و ایثارگر داشت.

به گزارش مهر، بر اساس ماده ۴۹ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، «دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، آزادگان، جانبازان و فرزندان آنان برای یک نوبت هدیه ازدواج موضوع قانون فوق را به میزان دوبرابر پرداخت کنند. لذا پرداخت هدیه ازدواج در دستگاه‌های اجرایی برای ایثارگران و فرزندان آنان دو برابر سایرین به مبلغ ۲۴/۶۵۶/۰۰۰ ریال برای سال ۹۵ تعیین شده است.

تمام ایثارگران مشمول ماده ۴۹ که مستخدم دستگاه‌های اجرایی نیستند، پرداخت هدیه ازدواج آنان و فرزندانشان بر عهده بنیاد شهید است. این هدیه به جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی و سابقه اسارت پرداخت خواهد شد. بنابراین تمام ایثارگرانی که از تاریخ تصویب قانون جامع (۹۱/۱۰/۲) کمک‌هزینه ازدواج را برابر مواد قانون جامع دریافت نکرده‌اند، می‌توانند مطالبات قانونی خود را از دستگاه‌های مربوطه تقاضا کنند.»

این در حالی است که با وجود مراجعه افراد مشمول دریافت هدیه ازدواج ایثارگری به بنیاد شهید و گذشت چندین سال از ازدواج آنها، بنیاد شهید به بهانه نبود اعتبار از پرداخت این هدیه سر باز می‌زند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.