کد خبر : 64418
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
-

رییسی اعلام کرد؛

ما پرچمدار مبارزه با فساد هستیم

ما پرچمدار مبارزه با فساد هستیم
رئیس قوه قضائیه گفت: نظام جمهوری اسلامی پرچم دار اجرای عدالت؛ مبارزه با فساد و اجرای احکام و حدود الهی است و می‌خواهد زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، ریاست قوه‌ی قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک اعیاد شعبانیه و عید نیمه شعبان افزود: ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و سال نو را تبریک می‌گویم. ان شاء الله سالی که آغازش با ولادت با سعادت وجود مقدس امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و پایان آن هم باز مزین به ولادت با سعادت حضرت ولیعصر است؛ همراه با موفقیت برکت و پیشرفت برای ملت ایران و امت اسلامی باشد.

وی گفت: امیدوارم خداوند توفیق معرفت، دلدادگی، محبت و عشق ورزی و توفیق عمل به آنچه که مورد رضای حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است به همه ما مرحمت کند. نیمه شعبان حقیقتاً جلوه امید در دلهاست و برای همه حق خواهان و عدالت خواهان و در عالم نقطه امید است. همه مظلومان و مستضعفان که از استضعاف و از ظلم رنج می‌برند، نقطه و روزنه امیدشان وجود مقدس منجی عالم بشریت است.

رئیسی افزود: تمام کسانی که در عالم از بی عدالتی در رنج اند، امروز اعتقاد به مهدویت دارند و وجود مقدس امام زمان (عج) نقطه امیدی برای اجرای عدالت؛ اجرای حدود الهی؛ دستور خداوند متعال و اجرای تمام و کمال آیات نورانی قرآن و سنت نبوی (ص) است.

وی گفت: این‌ها آرزو‌های ملت هاست برای اینکه روزی در عالم بیاید که در آن روز ظلم نباشد و عدالت در همه جا وجود داشته باشد و زندگی بشریت همراه با اجرای عدالت و اجرای احکام و اجرای حدود الهی باشد، خداخواهی و خداپرستی، حق خواهی و حق جویی در همه جا گسترش یابد و فقر و الحاد و آن چیزی که بشر را رنج می‌دهد، نباشد.

رئیسی افزود: بشریت به دنبال روزی است که تبعیض و فساد نباشد، اعتقاد به مهدویت و اعتقاد به وجود مقدس منجی عالم بشریت جامعه‌ای را نوید می‌دهد که در آن جامعه، فساد و تبعیض نباشد، چون در آن جامعه عدالت گسترش دارد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما این روز را برای بشریت روزی کاملاً واقع شدنی می‌بینیم. ممکن است دیگران این روز را بعید ببینند، اما ما آن روز را بسیار قریب می‌بینیم که ان شاء الله با ظهور منجی این اتفاق رخ خواهد داد.

رئیسی افزود: نظام جمهوری اسلامی پرچم دار اجرای عدالت؛ مبارزه با فساد و اجرای احکام و حدود الهی است و می‌خواهد زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت اکثریت باشد.

وی گفت: باید تمام دست اندرکاران در هر کجای این نظام مقدس و خونبار که نهالش با خون مطهر جوانان عزیز و شهدای عالیقدرمان آبیاری شده است، تلاش کنند و هرچه در توان دارند بکار بگیرند تا این نظام را تراز نظام مهدوی و علوی کنند.

رئیسی افزود: در نیت‌ها، عمل صالح، انجام امور مردم همه برای گره گشایی از زندگی مردم، قضاوت عادلانه و داوری به حق، رفاه اجتماعی، عدالت اجتماعی تلاش کنند و این‌ها همان چیز‌هایی است که ما در سیره مهدوی از آن سراغ داریم.

وی گفت: سیره مهدوی سیره‌ای است که رفاه اجتماعی را برای مردم و عدالت اجتماعی را برای جامعه می‌آورد. جامعه بدون فساد و توأم با عدالت و جامعه دور از الحاد را رقم می‌زند. جامعه‌ای که خدا پرستان در آن میدان دار هستند و کار را دنبال می‌کنند. در هر صورت ما باید تلاش کنیم ضمن گرامیداشت این روز بسیار بزرگ و شب نیمه شعبان که برخی در واقع به عنوان شب قدر از آن یاد می‌کنند و آن را ورود به لیالی قدر می‌دانند؛ در این مسیر قدم بردارد.

رئیسی افزود: برخی از بزرگان امشب را به عنوان شب زنده داری مثل شب قدر یاد می‌کنند بالاخره نیمه شعبان ظرف حضور انسان کامل است همچنان که شب قدر ظرف نزول کتاب کامل بر سینه و قلب انسان کامل است. در هر صورت شب نیمه شعبان شب بسیار مهمی است هم برای خداجویان، خداخواهان و هم کسانی که با نجوای حضرت حق انس و الفت دارند.

وی گفت: باید گرامیداشت نیمه شعبان با دلداری با دلدادگی حضرت، ولی عصر در عمل و سلوک همان امید را در دل ملت‌ها ایجاد کند. هر قاضی و داور و هر کسی که در جایگاه حکمرانی قرار دارد در هر بخش شهر و روستا باید بدانند امروز انتظار مردم این است که یک جامعه مهدوی را نظام ما بتواند شکل دهد و هر فاصله‌ای را که وجود دارد این فاصله را کمتر کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید بتوانیم با عمل و رفتار و اقدامات آن جامعه ترازی را که مورد نظر وجود مقدس مهدی موعود صلوات الله علیه رقم بزنیم و از خود وجود حضرت بخواهیم تا کمک کنند، چون اعمال ما و رفتار ما در محضر حضرت است.

رئیسی افزود: ما در محضر حضرت هستیم، خودشان فرمودند که تمام اعمال و رفتار شما در حضور ماست و ما بر تمام رفتار‌های شما نظارت می‌کنیم و به نهان و آشکار مسلطیم و نهان و آشکال شما در حضور ماست.

وی تصریح کرد: حالا که ما در محضر مقدس حضرت هستیم از خود حضرت استمداد بطلبیم تا کمک کنند به ویژه در کار‌های قضایی که متعلق به حضرت است این کار را نیز از ایشان کمک بخواهیم تا کمک کنند در داوری یا در قضاوت عادلانه مان و حکم به حق مان در شناخت موضوعات و احکام متناسب با این حکم و موضوع می‌خواهیم که ما را یاری کنند تا بتوانیم آنچه را که مورد توجه و عنایت حضرت امام زمان (عج) است، عمل کنیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.