کد خبر : 2709
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
-

تهیه‌کننده برنامه مطرح کرد؛

ما و شما برنامه‌ای برای مخاطب کردزبان سراسر دنیا

ما و شما برنامه‌ای برای مخاطب کردزبان سراسر دنیا
مصطفی قوامی تهیه‌کننده برنامه «ما و شما» به ویژگی مخاطب کردزبان این برنامه اشاره و بیان کرد که از سراسر دنیاست.

به گزارش سورپرس؛ برنامه «ما و شما» در کانال کردی شبکه بین‌المللی سحر بیش از ۱۰ سال در حال فعالیت است و مخاطبانی از مردمان کرد زبان در کردستان عراق، سوریه، ترکیه و حتی دیگر کردهای مقیم اروپا و سایر نقاط جهان شده است. مصطفی قوامی تهیه‌کننده کانال کردی شبکه سحر است که در توضیحاتی از ویژگی‌های این برنامه گفت.

قوامی در ابتدا با اشاره به فعالیت‌های شبکه سحر اظهار کرد: شبکه جهانی سحر به زبان‌های اردو، آذری و کردی و نیز برای کشورهای بالکان برنامه‌های متنوعی را به منظور ارتباط با ملت‌های همسایه ایران و خاورمیانه و نیز منطقه بالکان به ویژه کشور بوسنی و هرزگوین پخش می‌کند. در حوزه سرگرمی نیز سریال‌های تولید شده از طریق سیمای داخل کشور به همین زبان‌ها دوبله و به تناسب مخاطب مدنظر نمایش داده می‌شود که در خصوص کانال کردی شبکه سحر، طبعا به زبان کردی است. در برنامه «ما و شما» به سریال‌هایی پرداخته می‌شود که پخش آن برای مخاطبان کرد زبان به اتمام رسیده است و در این برنامه با بازیگران این فیلم و سریال‌ها گفتگو می‌کنیم، پشت صحنه تولیدات تلویزیون ایران را به نمایش می‌گذاریم و از تازه‌های جدول پخش برنامه‌های کانال می‌گوییم.

وی درباره شباهت‌های این برنامه با «شما و سیما» اظهار کرد: شاید اسامی هر دو برنامه نزدیک باشد ولی اساسا کارکردشان متفاوت است. در برنامه «شما و سیما» در شبکه یک سیمای داخلی مجری حضور ندارد، برنامه پخش زنده نیست و نیز فقط مخاطب را از اتفاقات پشت صحنه سریال‌ها باخبر می‌کند ولی ما بخشی برای انعکاس نظرات مخاطبان داریم و به پیام‌های مخاطبان پاسخ می‌دهیم. همچنین تماس تلفنی مستقیم مخاطبان با بازیگر مهمان حاضر در استودیوی برنامه برقرار شده و از این طریق هم بین مخاطب و مهمان گفتگو صورت می‌گیرد.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: بینندگان ما خودشان را در برنامه می‌بینند، پیام‌های شان توسط مجری خوانده و صدای شان پخش می‌شود و همین موضوع ارتباط میان ما و مخاطب کردزبان را در وضعیتی فوق العاده قرار داده است و این برنامه را در شمار محبوب ترین برنامه‌های کانال کردی شبکه سحر درآورده است.

قوامی درباره ارتباط مخاطبان کرد در کشورهای مختلف با این برنامه گفت: زبان آذری ایران و دیگر کشورهای همسایه متفاوت است اما در زبان کردی اینگونه نیست و اختلاف لهجه آنچنان نیست مثلا مردم سقز یا بانه به راحتی می‌توانند با ساکنان کرد در اربیل و سلیمانیه عراق ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند. البته در کردی هم گویش‌های مختلف مانند کرمانجی و سورانی و … وجود دارد ولی گویش معیار ما سورانی است.

تهیه‌کننده «ما و شما» درباره برنامه نیز توضیح داد: اجرای برنامه را آزاد ابراهیمی عهده دار است و ترجمه همزمان توسط عبدالله عابدی و فریبا عبدالملکی انجام می‌شود. مجری در هر برنامه با یکی از بازیگران سریال‌های ذکر شده گپ می‌زند و مخاطبان نیز پیام‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایمیل به ما ارسال می‌کنند. در طول برنامه نیز حداکثر سه تماس تلفنی برای ارتباط مخاطب با بازیگران توسط مترجم برقرار می شود.

هفته‌ای یک بار شنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ شب پخش می‌شود که در آذرماه با تغییراتی رو به رو شده و احتمالا شنبه‌ها به روی آنتن خواهد رفت.

 

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.