کد خبر : 41774
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
-

مانور پادشاه سعودی روی اصلاحات و حمایت از مشارکت زنان در تصمیم‌گیری‌ها

مانور پادشاه سعودی روی اصلاحات و حمایت از مشارکت زنان در تصمیم‌گیری‌ها
پادشاه عربستان از آغاز روند اصلاحی در این کشور برای توانمندسازی زنان و حمایت از مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌ها خبر داد.

به گزارش سورپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ماجد بن عبدالله القصبی، وزیر تجارت عربستان در پایان بحث و گفت‌وگوهای گروه ۲۰ به نمایندگی از سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه این کشور تاکید کرد، ریاست عربستان در گروه ۲۰ توجه ویژه‌ای به بررسی سیاست‌های مربوط به زنان داشته و به دنبال تضمین مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌ها است.

القصبی در این سخنرانی به نقل از ملک سلمان اظهار کرد: هدف کلی از ریاست عربستان در گروه ۲۰ استفاده از فرصت‌های قرن بیست و یک برای همه است به شکلی که ریاست گروه ۲۰ در دوره فعلی تمرکز خود را بر سه محور اصلی گذاشته است و این محورها عبارتند از توانمندسازی انسان از طریق ایجاد شرایطی که مردم به ویژه زنان و جوانان بتوانند به زندگی شرافتمندانه، کار و شکوفایی برسند، حفاظت از سیاره زمین از راه تقویت اقدامات مشترک بری حمایت از منابع جهان و نیز ایجاد افق‌های جدیدی با در پیش گرفتن استراتژی‌هایی شجاعانه و بلند مدت برای تقسیم مزایای نوآوری و پیشرفت دیجیتال.

وزیر تجارت عربستان در ادامه به نقل از پادشاه عربستان گفت: سال ۲۰۲۰ از همه نظر سال استثنایی است، جهان با شیوع خطرناک کرونا مواجه شده که جان‌ها و زندگی‌ها را به خطر انداخته و این ویروس بسیاری از کشورها را مجبور کرده تدابیر بهداشتی پیشگیرانه‌ای را برای مهار پیامدهای آن و جلوگیری از شیوع بیشتر در پیش بگیرند و این امر بر رشد اقتصاد جهانی و منطقه‌ای تاثیر گذاشته است.

ملک سلمان تاکید کرد: عربستان به عنوان رئیس گروه ۲۰ در سال جاری از عملکرد برجسته گروه زنان و نتایج دیدارها و نشست‌های مختلف آن تقدیر می‌کند.

او افزود: زنان در جهان در مبارزه با کرونا نقش محوری ایفا کردند، آنها در صف اول این جنگ حضور دارند و بیش از ۷۰ درصد از کارکنان حوزه بهداشت را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.