کد خبر : 67004
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
-

لیگ قهرمانان اروپا تعلیق شد

لیگ قهرمانان اروپا تعلیق شد
یوفا مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش سورپرس، شبکه «بی بی اسپورت» خبر داد اتحادیه فوتبال اروپا به دلیل تاسیس خودسرانه یک لیگ جدید از سوی ۱۲ باشگاه اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به حالت تعلیق درآورد.

یوفا قصد دارد ۱۲ باشگاه قانون شکن را از این مسابقات کنار بگذارد و محروم کند. در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های رئال مادرید، منچستر سیتی، چلسی و پاری سن ژرمن حضور دارند.

رئال، سیتی و چلسی جزو ۱۲ باشگاه کودتاگر علیه فیفا به شمار می‌روند که از این رقابت‌ها حذف می‌شوند و در صورت اجرایی شدن این حکم یوفا، پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان شناخته می‌شود.

پرس رئیس باشگاه رئال مادرید سردمدار ۱۲ باشگاه اروپایی کودتاگر است.

باشگاه‌های رئال مادرید، میلان، بارسلونا، آرسنال، اتلتیکو مادرید، چلسی، منچستر یونایتد، اینتر، منچستر سیتی، یوونتوس، و تاتنهام به این رقابت‌ها پیوسته اند.

سه باشگاه بایرن، پاریسن ژرمن و دورتموند هم دیگر تیم های حامی این تصمیم هستند که هنوز مشخص نیست به این لیگ بپیوندند.

فیفا و یوفا هم این باشگاه‌ها را تهدید کرده اند که با جرایمی سنگین مواجه می‌شوند. همچنین به بازیکنان این تیم ها اعلام شده که در صورت بازی در این مسابقات از حضور در کلیه مسابقات زیر نظر فیفا محروم می‌شوند و جام جهانی۲۰۲۲، مسابقات یوفا و کوپا آمریکا را از دست می‌دهند.

با این وجود پرز، آنیلی و گلیزر مدیران یوونتوس، رئال و منچستر خبر از آغاز این مسابقات در تابستان امسال داده اند و از سوی دیگر یوفا ادامه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را تعلیق کرده است.

ناصرالخلیفی به عنوان لیدر مخالفان برگزاری لیگ جدید، احتمالا با حذف تیم‌های اصلی سوپر لیگ اروپا، تیمش پاریسن ژرمن، فردا و بدون مسابقه قهرمان فصل لیگ قهرمانان معرفی خواهد شد!

سوپر لیگ اروپا که حالا اسپانسری ۳/۵ میلیارد دلاری دارد و قرار است در میانه‌های هفته همزمان با لیگ‌های اروپایی برگزار شود را گامی برای کسب سود بیشتر از سوی باشگاه‌های بزرگ معرفی کرده اند که جذابیت فوتبال را کم خواهدکرد. البته فیفا و یوفا به دنبال راهکاری هستند تا با محروم کردن این ۱۲ تیم از لیگ‌های ملی شان با ایجاد فشار بر بازیکنان و فدراسیون‌های ملی، جلوی تشکیل چنین لیگی را بگیرند و با ممنوعیت فروش بازیکن به این باشگاه‌ها، هزینه ایجاد چنین تشکلی را چنان زیاد کنند که باشگاه‌های دیگر هم از پیوستن به این جمع ممانعت کنند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.