کد خبر : 25216
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
-

دژپسند اعلام کرد؛

لایحه جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج در حال تدوین است

لایحه جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج در حال تدوین است
وزیر اقتصاد گفت: دشمنان از همه عوامل خود برای مسدود کردن راه ورودی منابع به کشورمان استفاده کردند و در این شرایط دولت به دنبال تدوین لایحه‌ای برای جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

به گزارش سورپرس؛ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و امور دارایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مشکلات اقتصادی کشور با اشاره به سالروز حمله داعش به مجلس شورای اسلامی گفت: ایادی دشمن در مجلس شورای اسلامی حادثه ای را ایجاد کرده و باعث شهادت عده ای از هموطنانمان شدند که ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و برای رفع مشکلات کشور از حواشی دوری کنیم.

وی افزود: برای بررسی مسائل اساسی اقتصادی باید در وهله اول مروری بر متغیرهای فعلی اقتصادی کشور شود و سپس سیاست ها و برنامه های پیشنهادی در حوزه های مختلف مطرح می گردد، چرا که شناخت درست و آسیب شناسی وضع موجود می تواند در تدوین راهکارهای برون رفت از مشکلات کارساز باشد.

وزیر امور اقتصاد و امور دارایی گفت: امسال سال جهش تولید نامگذاری شده و بر این اساس برای همه ما الزام آور است که به رونق و جهش تولید توجه کنیم و در صورتی که این هدف را محور فعالیت های خود قرار دهیم، قطعا به رونق، جهش و رشد اقتصادی می رسیم.

دژپسند بیان کرد: اقتصاد ما با تنگناها و تهدیدات بسیاری زیادی مواجه است و در این شرایط باید از ظرفیت های تولیدی به خوبی استفاده شود و همچنین سیاستگذاری های لازم در جهت ارتقای نرخ بهره برداری از ظرفیت های موجود در دستور کار قرار گیرد، چرا که از این طریق افزایش عرضه صورت می گیرد و شکاف بین عرضه و تقاضا از بین می رود.

وی تاکید کرد: نرخ بهره برداری از ظرفیت های تولیدی نشان می دهد که در شرایط فعلی حدود ۵۵ درصد از این ظرفیت مورد بهره برداری قرار می گیرد و اگر تا ۷۵ یا ۸۰ درصد این نرخ را برسانیم، جهش مناسبی در تولید و اشتغال ایجاد می شود که این مسئله مستلزم افزایش نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید است.

وزیر امور اقتصاد و امور دارایی با اشاره به روند رشد سرمایه گذاری در ایران گفت: در هشت سال گذشته تعداد سنواتی که رشد سرمایه گذاری منفی بوده است، بیشتر از سنواتی بوده که مثبت بود و این مسئله برای ما نگرانی ایجاد می کند و در برخی از سنوات حتی سرمایه گذاری به نرخ اسمی هم مختصر بود و ما باید تورم را مهار و کنترل کنیم.

دژپسند با بیان اینکه سرمایه گذاری در ماشین آلات افت قابل توجهی داشته و باید حل شود، اظهارداشت: دشمنان از همه عوامل خود استفاده می کنند تا راه ورودی منابع به کشورمان را مسدود کنند و آنان از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکرده اند و ما در این شرایط باید تمام تلاش خود را معطوف به تأمین منابع کنیم و نباید فقط منحصر به تأمین منابع مالی خارجی باشد.

وی تصریح کرد: در همین زمینه دولت در حال تدوین لایحه ای جهت جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور است.

وزیر امور اقتصاد و امور دارایی بیان کرد: البته با وجود همه توطئه های دشمنان، وضعیت تجارت خارجی ما روند خوبی دارد و مثبت بوده است و صادرات غیرنفتی ما مانند سال گذشته تحقق یافت. در واقع تجارت خارجی ما کمترین تأثیر را از شیطنت های دشمنان داشته، در حالی که دشمنان تجارت خارجی ما را هدف قرار داده بودند اما نتوانستند در این زمینه موفق باشند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.