کد خبر : 26829
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
-

قرنطینه طولانی مدت خانگی شدنی نیست/ماسک زدن باید اجباری شود

قرنطینه طولانی مدت خانگی شدنی نیست/ماسک زدن باید اجباری شود
معاون بهداشت وزارت بهداشت، بر اجباری شدن استفاده از ماسک در کاهش انتقال بیماری کرونا، تاکید کرد.

به گزارش سورپرس؛ علی رضا رئیسی، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که مشاغل در طولانی مدت بازگشایی نشود و مردم در خانه بمانند. این کار شدنی نیست.

وی با اشاره به بازگشایی مشاغل و اصناف، افزود: این اصل را پذیرفته ایم که نمی توان مدت خیلی طولانی، مشاغل را تعطیل کرد و حتی در خانه ماند.

رئیسی ادامه داد: آنچه مهم است که رعایت شود، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: بهترین راه در مقابله با انتقال ویروس و کاهش موارد ابتلا، استفاده از ماسک است.

وی گفت: قطعا همه ما در جریان هستیم که استفاده از ماسک در دنیا در حال اجباری شدن است و ما باید برای احترام به حقوق شهروندی، ماسک بزنیم.

رئیسی با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده و مکان های پر تجمع، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که استفاده از ماسک اجباری شود.

وی درباره وضعیت تخت‌های بستری و تجهیزات بیمارستانی با توجه به افزایش مراجعات و بستری بیمارستانی کووید ۱۹ در کشور، گفت: از نظر تخت‌های ویژه و بستری وضعیت مطلوبی داریم و به هیچ وجه در وضعیت بحرانی کمبود نیستیم. البته در برخی از استان‌ها که اکنون استان‌های درگیر این بیماری هستند، ممکن است درصد بالایی از تخت‌ها اشغال شده باشد، اما این به معنای آن نیست که آنجا تخت کمبود دارد.

معاون وزیر بهداشت، درباره نیروی انسانی در بخش‌های کرونا، اظهار داشت: در ارتباط با نیروی انسانی که مهم‌تر و کاراتر از تجهیزات است، باید بگویم که نیروی آموزش دیده و دوره دیده بسیار اهمیت دارد. علل کمبود نیروی انسانی در این وضعیت باید دقیق ‌تر نگریسته شود.

وی افزود: در بیمارستان‌ها برخی از بخش‌ها را تنها به بیماری کرونا اختصاص دادیم که قاعدتا این بخش‌ها پرستار ویژه خود را می‌طلبند. برخی از بخش‌ها نیز تخت‌های ویژه دارند که این بخش‌ها نیز پرستار ویژه نیاز دارند. نکته دیگر هم درگیری خود همکاران ما در برخی از بیمارستان‌ها با کرونا است که حداقل دو هفته باید از فیلد بیمارستان خارج شوند و بعد از بهبودی به محیط کار بازگردند.

رئیسی گفت: مجموعه این موارد باعث شده کمبودهایی ایجاد شود و برای به کارگیری پرستاران فراخوان دهند. البته به طور مزمن نسبت پرستار به تخت در همه جای کشور معمولا از قبل هم کمبود وجود داشته است. در این شرایط ویژه هم که همکاران ما در بیمارستان‌ها فرسایش و خستگی پیدا کرده‌اند و برخی از پرستاران فعال در بخش‌های کرونا حتی تا همین اواخر نیز، زمان استراحت‌شان را هم در بیمارستان می‌مانند. این همکاران پرتلاش سختگوش و ایثارگر در سراسر کشور باعث شده‌اند در این زمینه موفق باشیم.

وی درباره وضعیت بکارگیری پرستارهای ۸۹ روزه که قرار بود در مجوزهای جدید، استخدام و بکارگیری شوند، افزود: در ارتباط با پرستاران ۸۹ روزه‌ نیز در جریانم برنامه‌ ریزی‌ های خوبی صورت گرفته که به کارگیری طولانی مدت شوند و مجوزهایی برای استخدام آنها در دانشگاه‌ها اخذ شده است.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.