کد خبر : 46386
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
-

قدردانی نمایندگان قوای مقننه و قضائیه از حضور مسئولانه مدیران رسانه‌ها در انتخابات

قدردانی نمایندگان قوای مقننه و قضائیه از حضور مسئولانه مدیران رسانه‌ها در انتخابات
نمایندگان قوه مقننه و قضاییه ضمن بازدید از ستاد انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، از حضور مسئولانه اصحاب رسانه در دو مرحله انتخابات قدردانی کردند.
 به گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از دبیرخانه هیات نظارت بر انتخابات، نماینده مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت بر مطبوعات ضمن بازدید از روند برگزاری انتخابات نماینده مدیران مسئول، درباره تمهیدات امنیتی هجدهمین انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، اظهار کرد: با ساز و کارهایی که اتخاذ شده، به صحت و سلامت انتخابات خوشبین هستم.

غلامرضا منتظری، نماینده مجلس شورای اسلامی درهیات نظارت بر مطبوعات اظهار کرد: نماینده منتخب مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات باید بداند که امانتی در اختیار دارد و این امانتی که در پرتو آراء عمومی به دست آمده، فرصتی برای خدمت صادقانه و سازنده است.

منتظری در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای برای نماینده منتخب مدیران مسئول دارد، خاطرنشان کرد: هر انسانی در هر عرصه‌ای که بار مسئولیت برعهده‌اش گذاشته می‌شود، طبیعتا از دیدگاه دیگران بیشتر مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت؛ لذا باید از هر جهت ضریب دقت، هوشمندی و ژرف‌اندیشی خود را در اتخاذ تصمیمات افزایش دهد و همچنین باید همواره در این اندیشه باشد که امانتی در اختیار دارد و این امانتی که در پرتو آراء عمومی به دست آمده، فرصتی برای خدمت صادقانه و سازنده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یادمان باشد اگر به مسئولیت‌ها نگاه امانت داشته باشیم، آن را حفظ و از آن حراست و سعی می‌کنیم به دیگران درست تحویل بدهیم. همچنین احساس وابستگی به آن نداریم و چون امانت است می‌دانیم که روزی از ما باز پس گرفته می شود؛ اما اگر به مسئولیت به چشم طعمه نگاه کنیم، حس مالکیت خواهیم داشت و آن زمان واژه «من» متولد می‌شود که زنگ خطر است.

منتظری خاطرنشان کرد: نماینده منتخب باید هر از گاهی با شماری از افرادی که در انتخاب او نقش داشته‌اند در جلساتی به ارزیابی و تحلیل بنشیند. وقتی مجموعه‌ای آستین همت بالا زده و این مسئولیت سنگین را به یک نفر سپرده است، انتظار می‌رود که بر مبنای اصل فرهنگ پاسخگویی، با برگزاری نشست‌های منظم هم به رشد خود کمک کند و هم اینکه در کوله‌بار تجربه‌اش پیشنهادهای دیگران را نیز به همراه داشته باشد تا وقتی در هیات نظارت بر مطبوعات لب به سخن باز می‌کند با تکیه بر داده‌های ارزشمند علمی و تجربی باشد؛ چراکه نتیجه تصمیمی که اتخاذ می‌کند به همه اهالی مطبوعات برمی‌گردد.

منتظری با بیان اینکه «نماینده منتخب باید صدای رسای رای‌دهندگان باشد» اظهار کرد: نماینده منتخب باید پرچم عدالت و انصاف را بر بام اندیشه خود به اهتزاز درآورد. او باید بتواند بدون هیچ حب و بغضی، چتر حمایتی خود را باز کند و به این فکر نکند که آیا می‌خواهد در دوره بعد حضور داشته باشد یا نه؛ چراکه در این صورت عصای احتیاط به دست میگیرد و شجاعت او کمرنگ می‌شود.

قدردانی نمایندگان قوای مقننه و قضائیه از حضور مسئولانه مدیران رسانه‌ها در انتخابات

نماینده مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت بر مطبوعات در پایان تصریح کرد: زمانی از حضرت علی (ع) پرسیدند که چگونه نمازمان را با حضور بخوانیم؟ حضرت پاسخ دادند که تصور کنید آخرین نماز شما است.‌ نماینده منتخب نیز باید تصور کند این آخرین فرصتی است که فرصت خدمت به اهالی مطبوعات در اختیار او قرار گذاشته شده است. اگر ثمره حضورش خوب بود حتماً می‌تواند در ادوار بعدی اعتماد جامعه هدف را به خود جذب کند.

همچنین نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات، ضمن بازدید از روند برگزاری انتخابات گفت: با توجه به حضور مداوم کمیته ۳ نفره ناظر، انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شد.

ناصر سراج، با اشاره به اینکه امسال سومین دوره انتخابات است که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: در هیچ یک از دوره‌ها، مشکلی در روند برگزاری گزارش نشده است.

سراج به برخی شایعات و ابهامات اشاره و تصریح کرد: در مجموع این بیانیه‌ها، دلایل متقن و مستحکمی مبنی بر وجود شبهه در انتخابات نماینده مدیران مسئول نیافتم؛ اما چنانچه اظهارات آنان مستدل باشد قابل بررسی و پیگیری است.

او در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای برای نماینده منتخب مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات دارد، خاطرنشان کرد: انتظار این است که نماینده مدیران مسئول به صورت منظم در همه جلسات هیات، مشارکتی فعال داشته باشد و با توجه به اینکه وی نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها است، موارد قانونی را به آنان یادآوری کند.

نماینده قوه قضائیه، وظیفه نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت را بسیار سنگین‌تر از دیگر نمایندگان دانست و گفت: نماینده مدیران مسئول حقی فراتر از دیگر نمایندگان دارد و به تعبیری می‌توان گفت که او باید از حق «وتو» در این هیات برخوردار باشد.

سراج در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب رسانه‌ها در رعایت قوانین و مقررات، گفت: تقریبا می‌توان گفت که در دوره گذشته هیچ رایی مبنی بر لغو مجوز رسانه از سوی اعضای این هیات صادر نشده است.

او در همین رابطه گفت: به‌حمدالله همه رسانه‌ها از جمله رسانه‌های مکتوب، در عمل به قوانین و مقررات، به‌نحو مطلوبی عمل کرده‌اند.

قاضی سراج در پایان ضمن قدردانی از نماینده پیشین مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: جا دارد هم از طرف خودم و هم از طرف دیگر اعضای هیات، از آقای انتظامی به‌واسطه حضور مداوم و تلاش خستگی‌ناپذیر ایشان در حمایت از حقوق اصحاب رسانه تشکر کنم.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.