کد خبر : 32065
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
-

فوبیای مادر زن؛ ترسناک ترین فوبیای دنیا بین آقایان!

فوبیای مادر زن؛ ترسناک ترین فوبیای دنیا بین آقایان!
متاسفانه در جامعه ما تصویری منفی از کاراکتر «مادر شوهر» و «مادر زن» وجود دارند و دختر و پسر با این ذهنیت غلط زندگی خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش سورپرس؛‌ ذهنیت غلطی که در مورد مادر زن و مادر شوهر وجود دارد، سبب می شود زوجین بدون اینکه دخالتی از جانب خانواده ها صورت گیرد، از همان ابتدا سعی بر جداسازی کنند و محدودیت هایی برای آمد و شد قائل شوند که این مسئله آغاز اختلافات میان زوجین خواهد شد. همانگونه که برخی از خانم ها ذهنیت خوبی از مادر شوهر ندارند، برخی از آقایان نیز ذهنیت منفی درباره مادر زن دارند و او را فردی دخالتگر در امور خانواده می دانند. فوبیای مادر زن یکی از شایع ترین فوبیا در دنیا است که در این بخش درباره آن صحبت خواهیم کرد.
پنترافوبیا یا ترس از مادر همسر چیست؟
فوبیاها، طبقه ای از اختلالات اضطرابی هستند که می توانند مشکلات عمده ای در زندگی شما ایجاد کنند و در عملکرد زندگی اختلال ایجاد نمایند. فوبیاها انواع گوناگونی دارند، یکی از عجیب ترین و شایع ترین هراس ها پنترافوبیا یا ترس از مادر همسر است. این ترس نه فقط در کشور ما که در جوامع غربی هم شایع است به طوری که در فیلم ها هم به چشم می خورد.
برخی از افراد متاهل، از این ترس رنج می برند. درمان های روان شناختی مانند شناخت درمانی، حساسیت زدایی منظم، مواجهه درمانی و ریلکسیشن و… در درمان فوبیا بسیار سودمند هستند. برخی افراد نیز طلاق را برای درمان این ترس ذهنیشان انتخاب می کنند.
علل فوبیای پنترافوبیا چیست؟
به طور کلی پذیرفته شده است که فوبیا ناشی از ترکیبی از وقایع خارجی (یعنی حوادث آسیب زا) و پیش بینی های داخلی (یعنی وراثت یا ژنتیک) است. بسیاری از ترس های خاص را می توان به یک حادثه خاص تحریک کننده، معمولاً یک تجربه آسیب زای در سنین پایین نسبت داد. فوبیای اجتماعی و آگورافوبیا علل پیچیده تری دارند که در حال حاضر کاملاً مشخص نیست. در مورد فوبیای مادر همسر هم به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم اعتقاد بر این است که وراثت، ژنتیک، و واکنش های شیمیایی مغز با تجربیات زندگی همراه شده و این حالت را ایجاد می کند.
علائم فوبیای پنترافوبیا چیست؟
مانند هر هراسی، علائم بستگی به میزان ترس آنها دارد. شایع ترین علائم فوبیا لرزیدن، درد قفسه سینه، تپش قلب، فشار خون بالا، تنگی نفس، گفتار سریع یا عدم توانایی صحبت کردن، خشکی دهان، معده ناراحت کننده، حالت تهوع و گرگرفتگی است.
بسیاری از افراد چه در ایران و چه خارج از ایران از دخالت های مادر همسر خود می ترسند که این یکی از شایع ترین فوبیاهای جهان است که باید هر چه سریع تر درمان شود.
ایجاد رابطه خوب و صمیمی با مادر زن:
اگر ذهنیت منفی نسبت به مادر زنتان دارید، مطالعه ادامه این بخش از نمناک کمک می کند رابطه گرم و صمیمی و بدون چالش با مادرزن تان را یاد بگیرید.
ذهنتان را پاکسازی کنید:
بخشی از اختلافات داماد و مادرزن ناشی از این تلقینات و تصویر منفی ذهنی در مورد مادر همسر است. اگر شما هم قبل از ازدواج در ذهن خود از مادر زنتان موجودی دخالتگر را ساخته اید که قصد فروپاشی زندگی شما را دارد سخت در اشتباهید زیرا مادر همیشه به فکر خوشبختی و سعادتمندی زندگی فرزند است و دوست ندارد فرزندش در زندگی مشکل داشته باشد. پس شوخی ها و ذهنیت های دور از انصاف معمول در جامعه را فراموش کنید.
قدرشناس او باشید:
مادر همسران مانند مادر شما عمری برای تربیت و بزرگ شدن دخترش زحمت کشیده است. او به عنوان مادری مهربان و فداکار است که ثمره زندگی خود را تقدیمتان نموده پس به عنوان داماد قدر شناس او بیاشید و به او احترام بگذارید و به او محبت کنید. مادرهمسرتان از مهم ترین ارکان خانواده همسرتان است، با پایه ریزی درست رابطه با او زندگی خوب و پایداری را برای خود بسازید.
سختگیری های او را ببخشید:
اغلب مادران نگران آینده دخترانشان هستند و هنگام آمدن خواستگار ممکن است سختگیری ها و حساسیت هایی را به خرج دهند که باعث دلخوری داماد شود. اگر در دوران آشنایی و خواستگاری مادرهمسرتان، سختگیر بوده و شما از سختگیری او دلخور هستید، سختگیری های او را ببخشید و از دید او به ماجرا نگاه کنید.
رابطه خود را، مدیریت کنید:
اگر مادر همسرتان نظری می دهد و یا در تصمیم گیری هایتان تاثیرگذار است باور کنید قصد او دخالت نیست بلکه او نیت خیری دارد و قصدش این است که شما راه غلط را نروید. پس در برابر نظرات او جبهه نگیرید و به محبت و نیت خیر آنها احترام بگذارید، حرف آنها را بشنوید، تایید کنید، از آنها نظرخواهی کنید اما تصمیم گیرنده نهایی خودتان و همسرتان باشید.
حریمی بین مادر همسر و خودتان قائل شوید:
رفتار شما با مادر همسرتان باید توام با احترام، رعایت فاصله و رسمیت باشد و همیشه باید حریمی میان شما و مادر همسرتان وجود داشته باشد. پس هیچگاه بی دعوت به خانه او نروید و جلوی او دراز نکشید.
او را رقیب خود ندانید:
اگر همسر شما رابطه خوبی با مادرش دارد، حسادت نکنید و او را رقیب خود ندانید و این رفتار همسرتان را به پای مهربانی، اصالت و خانواده دوستی او بگذارید و نا اینکه او مادرش را به شما ترجیح می دهد.
همه صحبت ها و رفتارها را جدی نگیرید:
در رابطه با مادرهمسرتان برخی صحبت ها را نشنیده بگیرید و از آن عبور کنید و هرگز درصدد پاسخ به همه صحبت ها و رفتارهای مادر همسرتان نباشید.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.