کد خبر : 131087
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
-

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

فعال شدن دو سامانه جوی/ هشدار سطح زرد

فعال شدن دو سامانه جوی/ هشدار سطح زرد
سازمان هواشناسی با پیش بینی فعالیت دو سامانه جوی، برای دریاها و سواحل شمالی و جنوبی کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، در هفته پیش رو دو سامانه جوی شمال و جنوب کشور را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

سامانه نخست از صبح یکشنبه ۲۴ تا ظهر سه شنبه ۲۶ اردیبهشت در شمال کشور، سبب وزش باد شدید و متلاطم شدن دریا خواهد شد و ارتفاع امواج را در سواحل بین یک تا یک و نیم متر و در فراسواحل بین دو تا سه متر افزایش خواهد داد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و روز سه شنبه نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه خواهند بود.

بر این اساس غرق شدن شناگران، پاره شدن تورها و آسیب به قفس‌های صیادی، ایراد خسارت به شناورهای سبک و تفریحی، بروز اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و وارد شدن آسیب به تأسیسات دریایی دور از ذهن نیست.

ضروری است هموطنان در عملیات‌های تفریحی به ویژه غواصی و شنا و سفرهای دریایی و نیز صیادی با شناورهای سبک در فراسواحل احتیاط کنند و همچنین برای فعالیت‌های دریایی به ویژه ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سامانه دوم از صبح یکشنبه تا ظهر پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت در جنوب کشور فعال خواهد بود و افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج بین یک تا دو متر در سواحل و دو تا سه متر در نواحی دور از ساحل را به همراه خواهد داشت.

حوزه فعالیت این سامانه بدین شرح است:

یکشنبه: نواحی شمال و مرکزی خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر

دوشنبه: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان

سه شنبه و چهارشنبه: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان

پنجشنبه: نواحی شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان

مخاطرات احتمالی این سامانه نیز مشابه پیامدهای سامانه اول است و لازم است هموطنان در جنوب کشور نیز، توصیه‌های یاد شده در سطور بالا را رعایت کنند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.