کد خبر : 88470
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۴
-

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا:

فرآورده‌های نفتی درصدر قاچاق معکوس قرار دارد

فرآورده‌های نفتی درصدر قاچاق معکوس قرار دارد
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات، ضوابط برخورد با قاچاق معکوس در کشور را تشریح و بیشترین پرونده‌ها را متعلق به فرآورده های نفتی عنوان کرد.

به گزارش سورپرس؛ عبدالمجید اجتهادی که در برنامه «رویداد» از رادیو گفتگو سخن می گفت، در خصوص افزایش گزارش های واصله از قاچاق معکوس و اقدامات ضورری برای کنترل این شرایط اظهار کرد: قاچاق معکوس را در خصوص برخی اقلام و کالاها که خروجشان مرسوم و معمول بوده است، شاهد هستیم. مثل قاچاق فراورده های سوختی اما از سال ۹۷ و همزمان با مشکلات تحریمی، قاچاق معکوس به سایر کالاها کشیده شد.

وی علت را در ما به التفاوت قیمتها از جهت ارزش پایین کالا در داخل کشور نسبت به همسایگان دانست و افزود: قانون گذار پیش بینی کرد که بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۸، اقدامات مقدماتی صورت گیرد و بر این اساس برای قاچاق معکوس، بزه انگاری کرده است.

برخی کالاها نیازِ اساسی بازار و مردم ماست و ضوابطی برای آن طراحی شده است. مثل دارو و کالاهای اساسی که حدود ۳۰ قلم است و لوازم خانگی را هم شامل می شود.

به گفته اجتهادی بیشترین کالای خروجی را فراورده های نفتی تشکیل می دهد که اغلب پرونده ها را هم به خود اختصاص داده است.

در این میان ضوابطی برای حمل و نقل و نگهداری و خرید و فروش در نظر گرفته شده و تخلف از آنها به تحققِ بزهِ مورد نظر قانون گذار منجر می شود. مجازات آن نیز بر مبنای جرم قاچاق خواهد بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.