کد خبر : 67714
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
-

فاطمه قمصری قهرمان کم‌بینای «گلبال» به رادیو نمایش می‌آید

فاطمه قمصری قهرمان کم‌بینای «گلبال» به رادیو نمایش می‌آید
دوشنبه ششم اردیبهشت ماه، فاطمه قمصری قهرمان کم بینای ورزش "گلبال"میهمان برنامه همسفره رادیو نمایش می‌شود.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، “فاطمه قمصری” یکی از خواهران کم‌بینای قمصری که مدال قهرمانی «گلبال» را بارها به خانه آورده است ، گاهی به تنهایی و زمانی به همراه خواهر کوچک‌ترش «سعیده» که او هم کم‌بینا و البته قهرمان ملی رشته گلبال است.

گلبال ، یک ورزش تیمی طراحی‌شده برای نابینایان است. این ورزش در سال ۱۹۴۶ توسط دو نفر به نام‌های هانتس لورِنتسِن از اتریش و سِپ رایندله از آلمان برای بازپروری سربازان نابیناشده در جنگ جهانی دوم طراحی شد و از سال ۱۹۷۶ در بازی‌های پارالمپیک تورنتو شرکت داده شد.

در این بازی، که دو نیمهٔ ده‌دقیقه‌ای دارد، چشمان همهٔ بازیکنان بسته است. در هر تیم سه نفر در زمین حاضرند که در نزدیکیِ دروازهٔ خودی مستقرند و باید سعی کنند توپ را با دست به درون دروازهٔ تیم مقابل بیندازند.

برنامه زنده رادیویی”همسفره” به نویسندگی زهرا خدادادی با گویندگی و اجرای مهدی طهماسبی و نگین خواجه نصیر و تهیه کنندگی محسن جواهری در ایام ماه مبارک رمضان ، هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۱ پخش خواهد شد. برنامه”همسفره” که در فضای باز رادیو نمایش اجرا می شود، به صورت زنده از سایت رادیو نمایش به نشانی www.radionamayesh.ir و شبکه ایران صدا پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.