کد خبر : 21053
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
-

غریب آبادی: تقلای برجامی واشنگتن مبنای حقوقی ندارد

غریب آبادی: تقلای برجامی واشنگتن مبنای حقوقی ندارد

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین تصریح کرد که تقلای آمریکا برای جا زدن خود به عنوان مشارکت‌کننده در برجام، هیچ مبنای حقوقی ندارد.

به گزارش سورپرس،‌کاظم غریب آبادی با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ با صدور دستور ریاستی به مشارکت در برجام خاتمه داد افزود: بند ۱۰ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بازتابی از بند ۱.۲ ضمیمه چهار برجام است که اعضای برجام را فهرست می کند.

سفیر کشورمان با انتشار رشته توئیت‌هایی عنوان کرد که ایالات متحده علاوه بر خروج از برجام به مشارکت خود در این توافق به صورت عملی نیز خاتمه داد و در هیچ یک از نشست ها در چارچوب برجام، بعد از خروج یکجانبه خود از این توافق، شرکت نکرد.

وی یادآور شد که آمریکا تمامی تعهدات خود به عنوان مشارکت کننده در برجام را نقض کرده و از هیچ تلاشی برای تخریب آن از طریق تحمیل مجدد تحریم ها و تهدید دیگر کشورها به تنبیه در صورت تجارت با ایران، فروگذار نکرده است.

در روزهای گذشته وزیر امور خارجه آمریکا برخلاف اظهارات گذشته خود، برگرفته از توطئه‌پردازان اندیشکده تروریستی و صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شدند آمریکا مشارکت‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ است و بر اساس بند ۱۱ آن می‌تواند خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شود.

روسیه، چین، برخی کشورهای اروپایی و ایران تاکید کرده‌اند یک برداشت نادرست از قطعنامه است و آمریکا در هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صراحت اعلام کرد به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم تاکید کرده که آمریکا دیگر به عنوان مشارکت‌کننده برجام به حساب نمی‌آید.

وی در گفت وگو با یک شبکه رادیویی افزود که آمریکا پس از اعلام خروج از برجام، در هیچ‌ یک از جلسات برگزار شده در چارچوب این توافق شرکت نکرده است. «پس کاملاً روشن است که آمریکا دیگر عضو شرکت کننده در این توافق نیست.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.