کد خبر : 107972
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
-

در منطقه یک شهرداری پایتخت؛

غرفه‌‌های پسماند میزبان طرح تفکیک پسماند لبخند تهران، شد

غرفه‌‌های پسماند میزبان طرح تفکیک پسماند لبخند تهران، شد
طرح یکسان سازی غرفه های بازیافت تفکیک پسماند منطقه یک در قالب "لبخند تهران" اجرا و پویش جمع آوری خشکاله در غرفه های بازیافت آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه درباره اهداف اجرای طرح های پسماند در منطقه گفت: در راستای اهداف سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، اداره پسماند منطقه یک ۲۴ غرفه بازیافت را با موضوعات هر بطری یک لبخند ، به منظور آموزش و فرهنگسازی و استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی و غیر قابل استفاده با نصب برچسب هایی با طرح لبخند و موضوع تفکیک پسماند فضاسازی نموده است.

خدامی در ادامه به اجرای پویش جمع آوری خشکاله در غرفه های اداره پسماند شهرداری منطقه یک اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با هدف حذف پسماندهای تر از چرخه زباله‌های خانگی و کاهش اثرات زیست محیطی دوریخت است.

به گفته وی اجرای این طرح گام دیگری برای به مشارکت گرفتن شهروندان در مبادله خشکاله در ۲۴ غرفه بازیافت و گلماند است و در اردیبهشت امسال حدود ۲۷ کیلو خشکاله جمع آوری شده است.

معاون شهردار منطقه یک در ادامه افزود: اجرای طرح خشکاله و آموزش مراحل آن به شهروندان می تواند عادت های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد، در حال حاضر این خشکاله ها از پسماند میوه‌های شهروندان تهیه می شود به طوری که پسماند میوه های خشک برای تامین خوراک دام و طیور به هر یک از ۲۴ غرفه فعال در منطقه تحویل داده می شود.

خدامی افزود: پوست میوه ها و ساقه های سبزی ها که بخش عمده ای از زباله های شهری را تشکیل می دهند، زباله نیستند و با مدیریت صحیح می توان آنها را به خشکاله تبدیل کرد. همچنین ، پوست سخت بادام ، گردو و پوست تخم مرغ را به کود تبدیل کرد و به این طریق از آب های زیر زمینی و خاک پاک محافظت نمود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.