کد خبر : 88318
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
-

عزم دولت برای حل مشکلات آب اصفهان

عزم دولت برای حل مشکلات آب اصفهان
وزیر نیرو گفت: امروز با حضور نمایندگان اصفهان و نمایندگانی از کشاورزان تصمیم‌های مقتضی برای حل مشکل آب گرفته می‌شود.
به گزارش سورپرس، محرابیان، وزیر نیرو در جمع کشاورزان در مهدیه روستای وجار گفت: دست بوس تک تک کشاورزان هستیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان از مشکلات ما سوء استفاده کنند.

وزیر نیرو، دولت را برخاسته از مردم، خدمتگذار آنان و به دنبال حل مشکلات کنونی مردم دانست و افزود: در پی خشکسالی‌های بی سابقه در ۵۲ ساله گذشته، در آبان ماه امسال بارش‌های خوبی داشتیم و امید است با ادامه بارش‌ها آب را با عدالت به مزارع برسانیم.

وی، سد‌های خالی، سوء مدیریت و طرح‌های تعطیل شده را از میراث دولت‌های گذشته دانست و گفت: در صورت افتتاح به موقع این طرح‌ها شاهد این رنج‌ها نبودیم و مهم‌ترین عزم ما تکمیل طرح‌های آبی است.

وزیر نیرو همچنین اصلاح وضعیت آب را راه اصلی برون رفت از مشکلات پیش رو در این زمینه بیان کرد. استاندار اصفهان هم در جمع کشاورزان گفت: از زمان پذیرش مسئولیت، سه چهارم وقتم را صرف مسئله آب کرده ام.

مرتضوی افزود: درصدد حل این مشکل به صورت کارشناسی شده هستیم و تصمیماتی که در جلسه امروز اخذ می‌شود را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

امینی نماینده کشاورزان گفت: وزرای نیرو در سال‌های گذشته سفر‌های زیادی به اصفهان داشتند، اما مردم همچنان امید دارند.

نماینده کشاورزان اصفهان هم در این جمع گفت: متاسفانه برخی در کشور به دنبال تضعیف کشاورزان هستند و از وزیر نیرو خواسته می‌شود در سفر به استان‌های همجوار تحت تاثیر گفته‌ها قرار نگیرد.

محمدی با بیان اینکه در سال ۱۳۳۳ برای تونل اول کوهرنگ پول پرداخت کرده اند، افزود: طبق سند ما از سهامداران آب حوضه زاینده رود هستیم و این مالکیت به رسمیت شناخته و ثبت شده است.

وی گفت: در دولت‌های گذشته در خصوص تامین حق آبه کشاورزی اقدام مثبتی صورت نگرفته است و از دولت سیزدهم تقاضامندیم برای تامین آب کشاورزی عزم جدی داشته باشد.

بازدید وزیر نیرو از فرونشست در دشت برخوار

محرابیان در ادامه سفر خود در بازدید از فرونشست دشت برخوار تاکید کرد: مصارف و منابع آب مدیریت شود و در جلسه امروز در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه هیچ آبی وارد آبخوان نشده و فرونشست در مناطق مختلف متفاوت است.

وزیر نیرو در ادامه از کانال آبرسانی بل در حومه شهرک صنعتی کمشچه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان قرار گرفت.

نماینده شاهین شهر در حاشیه بازدید وزیر نیرو از فرونشست مزارع حبیب آباد گفت: در عمق فرو نشست در این محل ۶ متر است به طوری که چاه‌های ۲۵۰ متری حفر شده هم در حال خشک شدن هستند.

حاجی دلیگانی افزود: ده‌ها رشته قنات در این منطقه خشکیده اند و به جز پساب زینبیه منبع تغذیه دیگری نداریم.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.