کد خبر : 67144
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
-

پای قاچاق سوخت به مجلس باز شد؛

عباسی: توزیع ثروت در کشور ما عادلانه نیست/ جمله من را تحریف نکنید

عباسی: توزیع ثروت در کشور ما عادلانه نیست/ جمله من را تحریف نکنید
رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت:حجمی از قاچاق سوخت در کشور وجود دارد که از قضا این حجم مقدار قابل توجهی بوده و برای سوخت و ساز کشورمان مساله ساز است. این سرمایه ها از کشور خارج می شوند.

به گزارش سورپرس؛ فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه زنده «سلام، صبح بخیر» رادیو ایران در خصوص گرفتاری سوخت بران و درگیری آنها در مرزها و گفت: توزیع ثروت در کشور ما عادلانه نیست. اگر بخواهیم نگاه کنیم، سه چهارم جمعیت ما خالی از سکنه شده است. آن هم به خاطر موانعی که برخی طبیعی است در شمالی و غربی و بخشی از قسمت شرقی کشور.

وی افزود: دلیلش این می تواند باشد که ما صنعتی را به آنجا نبرده ایم. از آب دریا به موقع و درست استفاده نکرده ایم. اقداماتی صورت گرفته است در خصوص انتقال آب دریا به مناطق مرکزی کشور و شاید در آینده نزدیک حدود ۵ تا ۱۰ سال آینده صنایعی را مستقر کرده و اشتغالزایی کند.

عباسی ضمن گلایه از بی توجهی مسئولان به اشتغالزایی مردم خاطرنشان کرد: وقتی مردم درآمدی ندارند، صنعتی نیست که سر کار بروند و کشاورزی هم به دلیل کمبود آب، عدم وجود دیپلماسی مناسب با کشور افغانستان هم در این میان وجود دارد، با احداث سد، آب را انحراف می دهند به سمتی که به طرف ایران نیاید. آنها می گویند نفت بدهید تا آب بدهیم. این هم ضعف در دیپلماسی است و ما باید اقدامات مناسب را انجام دهیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر مسئول ما در امور افغانستان مسئول است. سایر مسئولان هم باید همکاری کنند و هماهنگی داشته باشند تا بتوانیم مساله را حل کنیم. البته آب هم اگر بیاید، برای آن جمعیت کافی نیست. ما نیاز داریم که جمعیت رفته را به مناطق برگردانیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: کار خلاف شرع و قانون کسانی می کنند که برای مردم شغل ایجاد نمی کنند. کارخانه ها را در تهران و اصفهان متمرکز کردند و مردم از جای دیگر به این شهرها می آیند. مردم برای خرج خود سوخت را قاچاق می کنند. دولت پاکستان مشکل درآمد دارد. از کسانی که قاچاق می کند، مالیات می گیرد. وقفه ای را ایجاد می کند و مرز را می بندد. الان با وضعیت کرونا روبرو هستیم. مرز را می بندد که کرونا را کنترل کند. مجموع این عوامل باعث می شود که سوخت قاچاق شود. مگر اینکه قیمت ها را واقعی کنیم، شغل ایجاد کنیم، حقوق ها را درست بدهیم و در جاهایی که خشک است، آب صنعتی منتقل کنیم و کارخانه ها را به آنجا ببریم تا اینکه مردم بتوانند زندگی در خور قرن ۲۱ داشته باشند.

 

گفتنی است، برنامه زنده «سلام، صبح بخیر» به تهیه کنندگی حسین معصومی و گویندگی سعید توکلی هر روز از ساعت ۶:۳۰ بامداد روی آنتن شبکه رادیویی ایران، قابل دریافت است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.