کد خبر : 40488
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
-

طرح مازندران پاک رسمیت یافت

طرح مازندران پاک رسمیت یافت
استاندار مازندران با صدور حکمی محمد زرودی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان را به عنوان مجری طرح مازندران پاک منصوب کرد و به این ترتیب به این طرح پس از 2 سال اجرای مردمی و بدون متولی ، رسمیت بخشید.

به گزارش سورپرس، احمد حسین زادگان در این حکم از مجری طرح مازندران پاک خواست تا با استفاده از امکانات و ظرفیت های تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و دیگر بخش های دخیل نسبت به پاکسازی و  زیباسازی فضاهای موجود شهری ، روستایی و منطقه ای با توجه به اولویت های ابلاغی اقدام کند و به صورت هفتگی هم در این زمینه گزارش دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران یکی از دستور کارهای اولویت دار در اجرای طرح مازندران پاک را هماهنگی با ادارات آموزش و پرورش به منظور فرهنگ سازی و مشارکت دانش آموزان در اجرای طرح و ارتقاء فرهنگ عمومی اعلام کرد.

حسین زادگان پاکسازی ورودی شهرها ، بلوارها و کمربندی ها و فضای عمومی شهری ، جمع آوری پسماند و زباله های حاشیه جاده ها و محورهای اصلی و کمربندی شهرها و هماهنگی جهت تسطیح و بهسازی حاشیه جاده ها و کمربندی ها و جمع آوری نخاله های ساختمانی را از دیگر اولویت های اجرای طرح مازندران پاک برشمرد.

استاندار مازندران که خودش طرح مازندران پاک را زمستان سال ۹۷ و پس از در دست گرفتن سکان استانداری ارائه و اجرا کرد ، یکی از وظایف مهم مجری طرح مازندران پاک را تاکید بر پاکسازی سواحل دریا و مناطق طرح ها توسط مجریان و بهسازی فضاهای در اختیار تعیین کرد.

پاکسازی پارک های جنگلی و مناطق گردشگری و نظارت جدی بر روند اقدامات مجریان طرح ها ، پاکیزه نمودن  فضاهای مراکز تفریحی ، زیارتی و بقاع متبرکه ، بررسی وضعیت نهال های کاشته شده در طرح میراث ماندگار و انجام مراقبت های لازم ،ساماندهی واحدهای آلاینده و مزاحم صنفی و هدایت واحدها و پاکسازی مسیر رودخانه ها و نهرها و آب بندان ها هم از دیگر دستور کارهای دارای اولویت است که استاندار مازندران برای مجری طرح مازندران پاک تعیین کرد.

حسین زادگان همچنین کلیه امور مرتبط با پاکیزگی ، ایجاد فضای سبز و مفرح در حوزه شهرستان را بر عهده مجری طرح مازندران پاک گذاشته و خواستار تبلیغات و اطلاع رسانی در جهت ارتقای سطح آگاهی جامعه و ضرورت مشارکت های مردمی از طریق نصب بنر ، استفاده از تابلوهای دیجیتالی ، شبکه های مجازی ، صدا و سیما و رسانه های عمومی شده است.

استاندار مازندران در حکمش برای مجری طرح مازندران پاک، همچنین خواستار مستنندسازی تمامی اقدامات اجرا شده در چارچوب طرح شد و برگزاری مستمر جلسات در باره طرح را هم با حضور تمامی مدیران جهت هماهنگی و برنامه ریزی را هم بر عهده وی گذاشت.

طرح مازندران پاک نخستین بار اسفند ماه سال ۹۷ توسط استاندار کنونی به همراه طرح ” میراث ماندگار ” ارائه شد. قرار بود در طرح مازندران پاک با همکاری مردم و تشکل های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی ، چهره مازندران از زباله و پسماند پاکسازی شود و در طرح میراث ماندگار نهالکاری در مناطق مختلف استان توسط تک تک شهروندان صورت گیرد.

حسین زادگان که این طرح ها را در ماه های نخست به دست گرفتن سکان استانداری ارائه کرده بود ، ابتدا اجرای یک ساله آنها را مد نظر قرار داد ولی بعدا با سپری شدن زمان یک ساله آن را تمدید کرد و اکنون که استان مازندران دارای متولی مشخصی به نام سازمان پسماند شد ، اجرای طرح مازندران پاک را هم به این سازمان سپرده است.

تشکیل سازمان پسماند برای استان مازندران مصوبه هیات دولت در خرداد ماه سال جاری است و نخستین مدیرعامل این سازمان هم مرداد ماه امسال توسط استاندار منصوب شد.

با تشکیل سازمان پسماند در مازندران ، تمامی سازمان های مرتبط با این موضوع از بدنه شهرداری ها منفک و زیرمجموعه این سازمان قرار می گیرند.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.