کد خبر : 37164
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
-

با حضور رییس جمهور؛

طرحهای ملی در حوزه سلامت در هفت استان افتتاح شد

طرحهای ملی در حوزه سلامت در هفت استان افتتاح شد
طرح‌های ملی و زیر بنایی وزارت بهداشت و درمان و طرح‌های جمعیت هلال احمر به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

به گزارش سورپرس، این طرح های ملی امروز (پنجشنبه) در استان‌های تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کردستان، مازندران و گیلان افتتاح شده است.

 

 بیمارستان پوست رازی تهران

از جمله این طرح‌ها، افتتاح بیمارستان پوست رازی تهران است. این بیمارستان با زیربنای ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۷۶ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۵۰ نفر ساخته شده است.

عملیات اجرایی این پروژه در هشت طبقه از سال ۱۳۸۸ آغاز شد که دارای ۸ اتاق عمل سرپایی و ۴ اتاق عمل جراحی، بخش اورژانس با ۱۸ تخت، بخش بستری با ۱۴۱ تخت، بخش‌های ویژه با ظرفیت ۱۳ تخت و بخش شیمی درمانی با ظرفیت ۴ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش‌های جراحی و درمانی ذکر شده می‌توان به بخش های تشخیصی از جمله رادیولوژی، فوتوتراپی، آزمایشگاه و بخش‌های شیمی درمانی اشاره کرد.

 

مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری

مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری نیز امروز با حضور روحانی به بهره برداری رسید. این بیمارستان با زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و تعداد ۱۰۰ تخت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۰۰ نفر احداث شده است.

عملیات اجرایی پروژه مرکز پیوند مسیح دانشوری از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این مجتمع دارای ۶ تخت جراحی، بخش بستری با ۴۱ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۵۳ تخت است.

 

بیمارستان “آیت‌الله خویی” خوی 

بیمارستان ۲۹۵ تختخوابی “آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی” شهر خوی نیز امروز در قالب پویش “ره سلامت” با دستور ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

این بیمارستان با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و تعداد ۲۹۵ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۵۰ نفر ساخته شده و هم اکنون آماده ارائه خدمت به مردم این منطقه است.

عملیات اجرایی این پروژه در ۴ طبقه از سال ۱۳۹۱ آغاز شد. بیمارستان دارای بخش‌های جراحی با ۹ تخت، اورژانس با ۳۵ تخت، بستری با ۱۷۵ تخت‌ و بخش های ویژه با ظرفیت ۷۶ تخت است. همچنین علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به راه اندازی بخش های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، پاراکلینیک و آزمایشگاه کرونا اشاره کرد.

 

بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا در سقز 

بیمارستان شفا به عنوان سومین بیمارستان فعال شهرستان سقز با ظرفیت ۲۳۵ تخت بستری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان (ابنیه ساختمان و تجهیزات پزشکی) روز پنجشنبه توسط رییس جمهوری و از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز اظهار داشت: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا خدمت بزرگ دولت به مردم منطقه و دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته برای ارائه خدمات درمانی تخصصی به بیماران است.

انور بهرامی افزود: بیمارستان شفا به عنوان سومین بیمارستان شهرستان سقز اکنون به منظور ارایه خدمات مطلوب‌تر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان قرار گرفته و بخش‌های کودکان، داخلی و اورژانس آن از یک ماه گذشته با توجه به وضعیت شهرستان از نظر بیماری کرونا آغاز بکار کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سقز بیمارستان امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی نیز فعال و به بیماران خدمات ارایه می‌کنند، اضافه کرد: بیمارستان شفا دارای ۲۳۵ تخت بستری در زمینی به مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۰ مترمربع و زیربنای ۱۶ هزار و ۴۵۰ مترمربع ساخته شده است.

بهرامی یادآور شد: برای این بیمارستان تازه تاسیس ۸۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ابنیه ساختمان و ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی آن هزینه شده و از امروز به صورت کامل آماده خدمات رسانی به مردم شهرستان و مناطق همجوار است.

 

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش 

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی شهرستان تالش در غرب استان گیلان، همزمان با هفت بیمارستان و مرکز درمانی دیگر در استان‌های مختلف کشور، با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

 

بیمارستان تنفسی ۶۴ تختخوابی زابل 

بیمارستان ۶۴ تختخوابی زابل با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان استانی امروز توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در حاشیه این مراسم اظهارداشت: عملیات ساخت این بیمارستان با زیربنای پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۴ در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده بود.

هادی میرزایی افزود: برای راه‌اندازی این بیمارستان تخصصی تنفسی ۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاد منطقه سیستان به لحاظ توفان شن، ریزگردها و همجواری با کشور افغانستان به عنوان کانون بسیاری از بیماریهای ریوی، ساخت بیمارستان تخصصی تنفسی در زابل لازم بود.

 

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بهشهر

بیماستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در استان مازندران نیز با زیربنای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۲۲۴ تخت بیمارستانی امروز افتتاح شد.

این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۷۳ نفر ساخته شده  است. پروژه بیمارستان بهشهر که عملیات اجرایی آن در ۵ طبقه و از سال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد، دارای بخش‌های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۴۷ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۵۱ تخت است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.